Zinkend granulaat (pellets)


Ed62

Well-known member
Lid geworden
23 augustus 2022
Berichten
114
Leeftijd
75
Ik heb op dit moment voor mijn kardinaal tetra’s van jbl de novo neon granulaat en voor de kegelvlekbarbelen ook die van jol
dit zijn geen zinkende pellets.

omdat Ik tzt toch over wil op een voederautomaat ben ik op zoek naar pellets die zinken.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    171 KB · Weergaven: 51
JBL heeft zeker weten ook zinkende pellets. Verschillende soorten. 🙃(y) Grote kans dat die gewoon in de schappen liggen in de winkel waar je het andere voer gekocht hebt. En anders kunnen ze het wel voor je bestellen.

Ik zou dan bij de eerste keren dat je voert, even checken of de vissen goed bij het voer komen. Dat de pellets niet gemist worden doordat ze in hoekjes dwarrelen, bijvoorbeeld. En of je tetra's/barbelen überhaupt de bodem afspeuren voor de restjes. :)
 
JBL heeft zeker weten ook zinkende pellets. Verschillende soorten. 🙃(y) Grote kans dat die gewoon in de schappen liggen in de winkel waar je het andere voer gekocht hebt. En anders kunnen ze het wel voor je bestellen.

Ik zou dan bij de eerste keren dat je voert, even checken of de vissen goed bij het voer komen. Dat de pellets niet gemist worden doordat ze in hoekjes dwarrelen, bijvoorbeeld. En of je tetra's/barbelen überhaupt de bodem afspeuren voor de restjes. :)
Daar ben ik wel van overtuigd dat ze er zullen zijn. Maar deze drijven en daar gaan ze (nog) niet naar toe. Ik zie dan ook niet of ze wel eten.

Maar ervaringen vind ik prettiger.
Op het forum zijn ze niet te spreken over Basleer( weet niet of ik goed geschreven heb en voor welke vissen dit geschikt was)
 
Op het forum zijn ze niet te spreken over Basleer
Ik heb er geen problemen mee maar ben geen visvoerdeskundige. Maar misschien refereer je aan het gebruik met een voederautomaat. Nu weet ik niet hoe verstandig het is om dit elke dag te voeren.
 
Ik heb er geen problemen mee maar ben geen visvoerdeskundige. Maar misschien refereer je aan het gebruik met een voederautomaat. Nu weet ik niet hoe verstandig het is om dit elke dag te voeren.
Is gewoon makkelijk voor in de vakantie
 
Daar ben ik wel van overtuigd dat ze er zullen zijn. Maar deze drijven en daar gaan ze (nog) niet naar toe. Ik zie dan ook niet of ze wel eten.

Maar ervaringen vind ik prettiger.
Op het forum zijn ze niet te spreken over Basleer( weet niet of ik goed geschreven heb en voor welke vissen dit geschikt was)
Eventueel kun je vragen in de dierenwinkel of ze je (als demo) een soort granulaat willen laten zien dat zinkt. Dat ze daar wat vissen mee voeren. Heb je gelijk eerstehands ervaring. ;)

Mijn eigen ervaring, van de soorten granulaat waar ik het me van kan herinneren:
- Sera Immunpro: zinkt goed. Door de korrelgrootte moeten je kardinalen wel een goed formaat hebben. (Sera Immunpro Mini is er ook, maar dat hebben ze een paar jaar geleden veranderd en is nu veel te fijn.)
- Hikari Discus Bio-Gold: wil nogal eens blijven plakken aan het wateroppervlak, dus daar heb jij niets aan. 😅 Maar is kwalitatief goed.

...en dat was hem alweer. De rest ben ik vergeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed62

Terug
Bovenaan