Wat is er nieuw

Zo groot kan Vallisneria dus worden

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Vorige week een weekje Drenthe gedaan en van de gelegenheid gebruik gemaakt om een bezoekje te brengen aan de aquaria van de zoo van Emmen.

Ben ik daar geschrokken toen ik daar een mega aquarium zag met voornamelijk Vallisneria in. En ik die dacht dat het niet langer werd dan 80cm...

20150825_115625.jpg

20150825_120032.jpg

20150825_120039.jpg

Dat valt op zich nog mee.
Heb er indertijd nog uit mijn eigen bak geplukt van 3 meter lang.
Het heet niet voor niets Vallisneria Gigantea. 🙂

Ben ik blij dat ik de Natan heb. :deal:

Och,als gigant te groot wordt, heeft hij ook al nieuwe scheuten.

In de jaren 90 heb ik een groep van 35 Peru Altums verkocht aan het Noorder Dierenpark in Emmen. Ze zijn terecht gekomen in het Americasa waar ook de foto's van de Vallisneria zijn gemaakt. Ik kreeg bij het afleveren van de vissen te horen dat er bijna geen enkele plant in de verblijven voor de vissen wilden groeien. Aquaria kan je het namelijk niet noemen. Ik hen hun toen geadviseerd om Vallisneria gigantea in de verblijven te doen en heb een flinke partij hiervan naar het Noorder Dierenpark gebracht. Leuk om te zien dat ze het tot op de dag van vandaag goed doen want we zijn inmiddels ongeveer 18 jaar verder.

Hobbygroet,
Jos Hut

Leuk om te horen wat voor inbreng je hebt gehad in het verblijf. Ik heb de bak al zo vaak in het echt gezien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan