Wat is er nieuw

Zoektocht naar 60 liter aquarium van goede kwaliteit

• Onderwerp starter Onderwerp starter Puddle Jumper
  • Startdatum Startdatum
P

Puddle Jumper

Guest
Ik ben op zoek naar een nieuw aquarium van zo'n 60 liter. Ik had het in dit topic al over het bewonersbestand: Dit dus.

Nou ben ik nog op zoek naar het aquarium zelf. Ik keek al naar de Juwel Rekord 600 want dit is qua afmetingen wel wat ik zoek, maar ik zoek eigenlijk naar wat meer kwaliteit en betere verlichting (LED?). Het mag daarmee best wat meer kosten. Wat voor merk en model aquarium raden jullie aan?

Waarom niet gelijk voor 80cm? Hierbij zou je de ledverlichting ook kunnen aanschaffe . Of in overleg bij de LFS er in kunnen laten zetten ipv de t8/t5

Je stelt het zelf voor, het merk Juwel.

Die heb je ook in de 80cm categorie, de Juwel Rekord 800.

Persoonlijk ben ik heel blij met mijn superfish home 60
Heb wel het binnenfilter ding eruit gehaald, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Deze was wel wat duurder, maar in de aanbieding heb ik er 110 euro voor betaald.

Zelf ben ik erg tevreden over de Ferplast Dubai 80. Daar zit een tijdklok in en je kan er de goedkope T5 buizen uit de bouwmarkt indoen. Ik heb deze genomen als vervanger van de Juwel.

Hier ook de dbai 80 staan en zeer tevreden over de bak. Vooral de ingebouwde tijdklok is ideaal

Dan zou ik gaan voor de Juwel Rio 125 in de kleur wit, mooie strakke bak met T5 en een goed interne filter met verwarming.
Tijdklokje kost 9 euro bij de gamma.
Ook past er een juwel voederautomaat op, handig voor in de vakantie.

Zoals met alles verschillen smaken. Ik vind het jammer dat bij de Rio125 je alleen de duurdere merkbuizen kan gebruiken. ik heb deze ook gehad en heb om deze reden de overstap gemaakt naar Ferplast. Ook vond ik de interne filter in de Juwel niet mooi en bij de Ferplast zit een losse filter die je makkelijk kan vervangen voor een buitenfilter zonder dat je de binnenfilter eruit hoeft te breken.

Killerfish zei:
Waarom niet gelijk voor 80cm? Hierbij zou je de ledverlichting ook kunnen aanschaffe . Of in overleg bij de LFS er in kunnen laten zetten ipv de t8/t5
80 cm wordt gewoon te groot voor wat ik wil. De reden voor een wat kleinere bak is een kwestie van ruimte en inrichting van m'n huiskamer. Ik heb al een groter aquarium en het tweede aquarium mag niet te dominant worden. Ik was eigenlijk van plan om een nanobak te nemen maar ik wilde wel de mogelijkheid open laten om er wat visjes bij te kunnen doen, dus daarom ben ik gesetteled voor een volume van zo'n 60 liter. Dan zit je net op de grens van nanobak en gewoon klein aquarium.

Sanneke80 zei:
Persoonlijk ben ik heel blij met mijn superfish home 60
Heb wel het binnenfilter ding eruit gehaald, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Deze was wel wat duurder, maar in de aanbieding heb ik er 110 euro voor betaald.
Ik kende het merk Superfish nog niet zo goed, die hebben inderdaad wel mooi vormgegeven aquaria zeg. Bedankt voor de tip! Hoe makkelijk was het om de filter eruit te halen? Zit die er los in?

Voor de rest bedankt voor alle tips, maar ik ben dus eigenlijk op zoek naar iets kleiner, 80 cm wordt gewoon te groot.

Eigenlijk ging het best makkelijk. Dat filterhuis zit met twee verticale lijntjes kit vast aan het glas. Zodra je een lijntje los hebt, is de tweede super makkelijk.
Je moet alleen een beetje oppassen voor krasjes. Heb er een paar kleine, maar een plantje ervoor en je ziet het niet meer. Had een uitschuifstenleymes gebruikt en dat was een beetje dom, maar had te weinig geduld 😉

Ps ik heb het over het filterhuis, niet over het filter zelf.

Met wat achterwand materiaal valt zo een fliter ook nog wel weg te werken zeker ?

MauriceM zei:
Met wat achterwand materiaal valt zo een fliter ook nog wel weg te werken zeker ?

Ik was in de veronderstelling dat Sanneke80 bedoelde dat de filter gewoon vastgeklikt zat in de behuizing, dus dat die filter zelf heel makkelijk los te halen was.

Misschien vindt je de SF Expert 70 ook wel iets met led verlichting. Ik heb zelf de Expert 30 hier staan.

jessicapilon zei:
Misschien vindt je de SF Expert 70 ook wel iets met led verlichting. Ik heb zelf de Expert 30 hier staan.

H�, kijk, dat is precies wat ik zocht! Precies het goede formaat en met LED-verlichting. Ik heb hier nog twee vragen over: Is de LED-verlichting stil (dus komt er geen 50 Hz toon van de transformator)? En zitten er aan de achterkant een paar degelijke gaten voor een externe filter?

Hi, in de superfish home 60 zit een plastic bakje vastgekit aan de zijwand.
In dit bakje zit een los filter en is ruimte voor een verwarmingselement.

Dit geheel kun je natuurlijk wel verstoppen, maar omdat het tegen de zijwand aan zit, red je het niet met een achterwandje. Dat is de reden waarom ik het eruit gesloopt heb en mijn filter daaarna heb opgehangen tegen de achterwand. Met de verwarming daarnaast.

Ik weet niet of de superfish expert 70 dezelfde ledverlichting heeft als de superfish expert 30, in verhouding zeg maar.
Maar vind de ledverlichting van de home serie vele malen mooier, met ook nog de optie voor blauw licht en een combi van beiden.

Is altijd lastig om iets te zoeken wat op alle punten aan je wensen voldoet.

Succes en veel plezier vooral met het zoeken!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan