Zoete aardappel


S

Shortysfishies

Guest
Sinds ik twee landslakken heb die dol zijn op zoete aardappel, vroeg ik me af of mijn L144 en appelslakken dit ook mogen hebben.
 
Op Planet catfish heb ik veel berichten gezien van mensen, die dit ook aan hun L-nummers geven, dus heb ik het vorige week een keertje uitgeprobeerd. Ik heb er een paar stukjes rauw ingedaan, maar dat was geen succes. Overdag heb ik er niemand van zien eten (hooguit ��n hapje). De volgende ochtend waren er wel een paar hapjes uit maar dat kunnen de poel- en puntslakken ook gedaan hebben. Ze zijn best duur, dus de rest heb ik zelf opgegeten ( ;) ), maar misschien dat gekookt wel goed gaat of dat Hugo het wel lekker vind...
 
Ze zijn idd vrij prijzig, maar het is voor mijn Afrikaanse Landslakken gezond. Ik vind ze zelf ook lekker, ik koop er 1 en daar eet ik zelf al 2 dagen van, de slakken hebben ook ruime voorraad haha. Ik ga het vanavond gewoon proberen. De landslakken eten het rauw, maar heb ook nog wel gekookt stukje over.
 
Die babyslakken zijn schattig. Ik heb ook een grappig filmpje van 1 van mijn slakken die andijvie eet. Omdat zijn lijfje wit is, zie je steeds groene stukjes door zijn hoofdje gaan.

Ik ga vanavond zoete aardappel in de bak hangen. En mocht het appelslakken aantrekken, Prima! Ik heb me toch een baby boom!
 
Ja die zijn zeker leuk maar ja je moet ze ook allemaal wel kunnen huisvesten. Ik heb 1 keer een nestje gehad en dat was meer dan genoeg moet ik zeggen ;).
 
https://youtu.be/wMOxQ84Wxy8
Hier het filmpje wat ik bedoelde van mijn slak die andijvie eet. Ik ga vanavond een stuk Zoete Aardappel in de bak hangen en zie wel wat Hugo er mee gaat doen.

Bedankt voor de info!
 
Ik ben benieuwd of je verschil ziet tussen gekookt en ongekookt en wat Hugo ervan vindt!
 
Ik heb er nu een stuk gekookte zoete aardappel in gehangen. Ben benieuwd.
 
Ok. We zijn een uurtje of 3 verder. De zoete aardappel is compleet gekaapt door baby appelslakken. Hugo krijgt de kans niet eens haha. Wel een goede manier om ze morgen uit te vangen.

Weet iemand toevallig of je appelslakjes kan gebruiken als voederdieren voor reptielen?
 
Oh haha. Ja ik vind het ook een eng gedachte hoor. Maar ik moet toch iets.
 
Ja dat probeer ik ook. Maar ik kan niet bij elke kant van de bak.......
 
Shortysfishies zei:
Weet iemand toevallig of je appelslakjes kan gebruiken als voederdieren voor reptielen?

Ja en nee. Het voeren van zoetwaterslakken aan water/moerasschildpadden, grote skinken enzo kan wel, maar er is wel een risico op parasieten die er bij landslakken niet zijn. Vooral bij poelslakken (wormen), weet het niet specifiek voor appels.
 
Ok, dank je voor je antwoord. Het gaat idd om een Skink die ze zou eten eventueel.
 

Terug
Bovenaan