Wat is er nieuw

zoetwater koraalrif

• Onderwerp starter Onderwerp starter hemmel
  • Startdatum Startdatum
H

hemmel

Guest
Hallo allemaal,

toen ik naar een nieuw aquarium aan het kijken was, vond ik de Della Coral decoratie. Daarmee kun je een koraalrif imiteren in een zoetwaterbak. Het rif is voorzien van grotten, zodat de vissen wel schuilplaatsen hebben.
Ik heb vrijdag een Juwelbak van 60 liter ingericht, het bio-flow filter met filtermedium ge�nt en aquabacter in het water gedaan.
En nu ik zit te wachten tot de waterwaardes goed zijn, begin ik te twijfelen.

Volgens de verkoper (Tetra in Oss) kan je een zoetwateraquarium zonder planten houden. Maar hoe zit het nu met de waterwaardes, als er geen levende planten en nog geen vissen in zitten?

-62MOzXOwgO-wOw_vpb2MS0yx4Aa2sBe.png

Uw planten moet je zien als een filter.
Dus als je geen planten gebruikt zal je wel een ernstige filter moeten voorzien.
Dus bij voorkeur een externe.

Planten zijn meestal beter voor de vissen. Zuurstof en zo.

Het klopt een zoetwater aquarium is ook prima zonder planten te houden.Dat bewijzen bv Chicliden of bepaalde Zwartwater bakken al vele jaren en er zijn bv ook onbeplante vijvers...

Ieder zijn smaak maar ik ben er persoonlijk niet zo van ik vind nep koralen in een zeebak al niet mooi laat staan in een zoetwaterbak.

Maar als je het mooi vindt ja hoor het is zeer wel mogenlijk.

MauriceM zei:
Het klopt een zoetwater aquarium is ook prima zonder planten te houden.Dat bewijzen bv Chicliden of bepaalde Zwartwater bakken al vele jaren en er zijn bv ook onbeplante vijvers...

Ieder zijn smaak maar ik ben er persoonlijk niet zo van ik vind nep koralen in een zeebak al niet mooi laat staan in een zoetwaterbak.

Maar als je het mooi vindt ja hoor het is zeer wel mogenlijk.

Het is wel mogelijk, maar niet met het interne filter van een juwel (of je moet alleen garnalen of 1 betta houden oid).

Verder, is dat spul aan de scherpe kant/heeft het randjes? Of is het allemaal glad afgerond?

En ik neem aan dat het plastic is, geen kalk?

Aquarium kan prima zonder planten. Inrichting is gewoon heel persoonlijk en moet je lekker doen zoals jij mooi vindt en veilig is vpor de vissen.

Mijn bakken draaien ook zonder planten en zitten roofvissen en Lnummers in dus flinke vervuilers. Waterwaardes hou ik goed door wat vaker een water wissel te doen en filtratie over nitraat/fosfaat hars. Voor de zuurstof heb ik pompjes en goede oppervlaktestroming.

Dank jullie wel, allemaal.
Ik wil niet opnieuw een discussie starten over wel of geen planten. Ik wil eigenlijk weten of ik bij deze opstart een amoniumpiek ga krijgen, als er geen planten in staan. En hoe snel is de nitrietpiek verdwenen? Ik vraag me af of ik de normale opstarttijden kan verwachten, of dat ze drastisch veranderen doordat ik geen planten erin hebt.

Ik zal me eens verdiepen in in jullie opmerkingen over het filteren.

Geen verschil met opstart. Gewoon nitrietpiek en de verdwijning hiervan afwachten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan