zoetwatergarnaal bij geelwangschildpadden.


F

fish-lover

Guest
Beste,
Ik heb een zoetwatermossel en zou die bij mijn geelwangschildpadden steken wat extra zuivering is altijd welkom? Ik maak me wat zorgen dat ze aan hun schild zullen prutsen en als hij zicht opent ervan zullen eten? Heeft iemand hier ervaring mee of weet een antwoord?


Alvast bedankt!
 
Je mossel overleeft het geen week. Dat beest kan bijna niet wegzwemmen, laat staan een beetje schuilen. Ik heb al jaren schildpadden en daar zitten levendbarenden en garnaaltjes bij. Dit gaat probleemloos, omdat deze dieren schuilmogelijkheden hebben en ook altijd sneller zijn dan schildpadden. Dus ik zou je eerder zo iets aanraden.
 
Afgezien daarvan.
Ze leven in schoon water.
Als hij 1 x poept,weg mossel.
 
Is wel jammer had wel leuk gezien en goede zuivering. Ook als ik afscherming maak voor hun zodat de schildpadden er niet aan kunnen en toch de mossel zonder probleem kan filteren zou het dan kunnen werken?
 
Zoals Bertus aanhaalde, mosselen leven in proper water, met schildpadden lukt dit moeilijk. Ik heb er 6 in een 700l aquarium en een overkill filter er op en nog is het niet zo proper als een aquarium met vis.
Als je meer filtering wil bij schildpadden, installeer dan een zwaarder filter. Goedkope garnaaltjes erbij of kleine vis kan helpen om de grote kakken van de schildpadden te verwerken tot kleine kakken. Zodat de filter dit beter kan weg werken.
 
Gaan de schildpadden dan niet jagen op de garnalen? mijn schilpaddenvoer van vroeger waren garnaaltjes, vandaar de vraag.
 

Terug
Bovenaan