Zonnebaars verdwenen ????

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Berichten
999
Locatie
Provincie Oost-Vlaanderen
Ongeveer een dikke maand geleden heb ik 4 leden van de goudvissen familie en een zonnebaars (vrouwtje) toegevoegd aan mijn buitenbak.

De goudvissen zwommen na overwennen meteen naar de bodem om daar te doen wat goudvissen doen in h��l koud water ( 6�C ) .

De zonnebaars deed hetzelfde maar zonderde zich af van de rest.
Uiteindelijk vond ze een plekje onder de waterpest waar ze stil bleef zitten.


Daar heeft ze een paar dagen gezeten en nu is ze verdwenen. Het water is h��l helder en ik kan door de reflectie van het daglicht niet overal even goed kijken maar ik had toch gedacht dat bij warmere temperaturen, (water is nu 11�C) alles wat levendigger zou worden. De goudvissen althans wel want die zwemmen nu meer rond en ook in de hogere waterlagen maar van de zonnebaars nog steeds geen spoor.

Kan het zijn dat ze eruit gesprongen is en meegenomen door een aaseter ofzo ???
 
Zonnebaarzen blijven altijd vrij diep. En houden niet zo van licht.

Eigenlijk is de Zonnebaars echt een groepsvis, maar dan krijg je onwijs veel jongen als het tegen zit.
 
ONGELOOFLIJK !!! :)

Is dat beest al van in het begin vermist en net na het starten van dit topic loop ik nog es effe buiten en zwemt ze daar pal in de zon tussen de Vallisneria :)

Had ik dit topic eerder gestart was ze mss eerder tevoorschijn gekomen :)



Nu, toen ze daar open en bloot zwom kwamen de sarassa's toenadering zoeken maar ze joeg ze meteen weer weg ???

Als het zo is dat een zonnebaars een groepsvis is, wil ik er gerust een 2de vrouwtje bijzetten zodat ze niet meer alleen is als baarsachtige. Doen of niet doen ?
 
Gelukkig gaat het nog goed met haar en een 2e vrouw is een goed idee.
 
Goh Botia, ik heb ondertussen wat opzoeking gedaan op het www en blijkt dat zonnebaarzen groepsvissen zijn tot ze volwassen worden, dan zijn ze solitair blijkt en enkel de mannetje zouden broedzorg kennen en al de rest wordt verjaagd.
Stel dat het zo is dan is een extra vis eigenlijk geen meerwaarde voor de vijver dus voorlopig houd ik het bij eentje.
 
Vrouwen blijven toch wel in kleine groepen samen is mijn ervaring.
 
Terug
Bovenaan