Wat is er nieuw

Zou het wat uitmaken?

Cankreeft

Active member
Lid geworden
28 januari 2022
Berichten
30
Leeftijd
23
Hallo,

Ik heb zojuist mijn aquarium (nog geen water) gevuld met kleine en best grote stenen van een snelstromend riviertje vanuit het buitenland.

Na de stenen hiernaartoe gebracht te hebben, las ik op het internet dat veel steensoorten geen probleem zijn, maar kalkstenen niet in het aquarium mogen.

Dus deed ik een test (de grote stenen) met citroensap en ja hoor, het ging lichtjes bruisen, daarna deed ik het vervolgens met witte azijn om er zeker van te zijn, en er kwamen nog steeds bubbels uit.

Heel m’n aquarium zit vol met kleine en grote stenen waarvan best een grote percentage kalksteen is (ga ik ervan uit)

Alleen ben ik van plan om soorten vissen te nemen die in rivieren leven dus hard water gewend zijn… toch?

De soorten die ik zal nemen zijn: riviergrondels, juvenile kopvoorns, inheemse modderkruipers, bittervoorntjes

Zal het wat uitmaken als ik toch de stenen laat en er vervolgens vissen in doe, of zal het echt dodelijk voor ze zijn?

Ik hoor het graag van iemand.

Gr, Kreeft
 
Al je water niet zuur is dan zal het weinig effect hebben op je waterwaarden.
 
Doe je er inheemse vissen in??
 
Zo te horen wel.
 
Voor zover ik weet: gekweekte mogen wel.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: buiten lekker afgekoeld met 20 graden en amper neerslag gehad
      • Wow
      Waarderingen: Kosmopoliet
      Terug
      Bovenaan