Wat is er nieuw

Zuid - Amerika biotoop ( Juwel Trigon 190 )

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Edj90
  • Startdatum Startdatum
E

Edj90

Guest
Beste allemaal,

Nu ik pas een nieuw huis heb gekocht is het ook tijd om de hoek van de woonkamer in te gaan delen.
Ik mag er volgende maand in, maar het lijkt mij al een goed idee om eens wat informatie / adviezen te vergaren alvorens ik mijn aquarium zal gaan inrichten.

Het betreft een Juwel Trigon 190 L hoek aquarium.

Ik zou hier graag een Zuid-Amerikaans biotoopje van gaan maken.
Op dit moment hebben wij thuis ( ouderlijk huis ) een Tangayika aquarium, dus ik heb geen ervaring met Zuid-Amerikaanse biotopen.

Graag zou ik dus wat advies willen vragen mbt. de keuze van vissen en planten.
Uiteraard heb ik me al wel ingelezen op internet, maar wat extra informatie hier kan lijkt mij geen kwaad.

Brand los!

Met vr. gr.

Erik
 
Ik zat zelf te denken aan een dwergchichlide koppel met daarbij nog wat andere visjes..
 
Inderdaad, Apistogramma soort met andere rustige soorten, kardinaaltetra of een school roodkopzalmen.

Als planten diverse Echynodorussoorten en Braziliaanse klimop.
 
Ben zelf een fan van de Apistogramma Ramirezi, maar wellicht zijn er nog andere leuke soorten?
Een koppel apistogramma met een stuk of 15 roodkopzalmen?
Zal dat een goed bestand zijn?
 
Dat kan goed. Inmiddels heet de ramirezi Mikrogeophagus ramirezi.
Roodkopzalmen kunnen goed. Nog beter is Nannostomus marginatus. Die rover geen eitjes en zijn een ideale combinatie met de dwergcichliden.
 
Zijn veel soorten Apistogramma. Google maar eens. Teveel keuze.
 
Ahja dat is waar ook!
Goed. Dan zal ik een koppel Mikrogeophagus Ramirezi en een stuk of 15 Nannostomus Marginatus plaatsen tegen die tijd.
Ik neem aan dat, ivm de ramirezi, het aquarium met dit bestand voldoende gevuld is...
 
Nee hoor.
Ik denk ook nog wel aan een stuk of 8 Otocinclus. Deze roven ook geen eitjes.
Tip van mij: neem geen Corydoras. Die combineren niet met dwergcichliden.