Zuid-amerikaanse biotoop rio 180 van RemcoS


R

RemcoS

Guest
Hallo,

Ik zal me even voorstellen.. Ik ben Remco...

Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om een aquarium te gaan opbouwen.
Al snel had ik de juwel rio 180(wit) op het oog. Deze heb ik toen ook gekocht(nieuw)
Daarna ben ik gaan nadenken wat voor aquarium ik zou willen opbouwen en ook daar was ik al snel uit... Namelijk Zuid-Amerikaans.

Waarom?.... Omdat ik de vissen uit die streek geweldig mooi vindt, en ook gewoon de biotoop super vindt.

Hieronder vindt je een foto van hoe mijn bak er nu bij staat.
 
Hallo Remco welkom op AF!

Helaas zien we geen foto xD maar dat komt vaker voor bij mensen die nog niet vaak op het forum gezeten hebben.
Wil je een echte biotoop namaken, Zuid-Amerika is namelijk een zeer groot begrip met duizenden verschillende vissoorten.
 
Re: Zuid-amerikaanse biotoop rio 180

Ik zie het ja, ik zal vanavond een foto uploaden(ben nu werken), ook zal ik mijn vissenbestand erbij zetten....
Kan alvast wel iets verklappen er zwemt een L46 in
 
Re: Zuid-amerikaanse biotoop rio 180

Prijzig visje voor een eerste aquarium ;)
 
Re: Zuid-amerikaanse biotoop rio 180

Inderdaad, ik dacht 2 jaar geleden ook een L46 te kopen, even bestellen dacht ik..... Hmm zijn de verzendingskosten ineens 200 euro? :p
 
Re: Zuid-amerikaanse biotoop rio 180

Klopt... Ik heb er gelukkig maar 65,- voor betaald 2�3cm groot.
 
Re: Zuid-amerikaanse biotoop rio 180

oh koopje is dat, hier kosten ze al snel boven de 200, mede opdat deze niet meer in het wild mogen gevangen worden en de kweek nogal lastig is omdat je met een groep van minstens 10 moet hebben om aan jongen te denken.
 
Re: Zuid-amerikaanse biotoop rio 180

Klopt, de man waarbij ik hem gekocht heb heeft 20,000,- geinvesteerd om ze te kweken.
Erg mooi visje maar heel schuw als ze jong zijn, ik zie hem ook gewoon bijna nooit.
 
Re: Zuid-amerikaanse biotoop rio 180

Dat heeft natuurlijk met hun biotoop te maken: h��l veel spleten tussen rotsen en af en toe stronken.
Dat is nu eenmaal hun manier van leven en dat blijft het als ze ouder worden.
 
Re: Zuid-amerikaanse biotoop rio 180

Haha... Ik werk tot 22:00 vandaag... Sorry... Foto komt er echt!!
 
Re: Zuid-amerikaanse biotoop rio 180

hierbij de beloofde foto, niet heel scherp heb hem net gemaakt.
ik hoor graag wat er misschien beter kan in jullie ogen. wel moeten er nog wat dingen veranderen.

847719remcosspaanicos_0_82_img_2626.jpg
 
Re: Zuid-amerikaanse biotoop rio 180

Het vissenbestand is nu als volgt:

Hyphessonbrycon Columbianus 5x

Otocinclus Affinis 5x

Hyphessonbrycon Axelrodi 16x

Corydora's sterbai 8x

Carnegiella strigata 8x

Apistogramma Altispinosus koppel

Apistogramma Viejeta koppel

Apistogramma Agassi koppel

Pterophyllum scalare blue koppel

L-nummers: 46,66,106 & 204

vissenbestand is eigenlijk wel iets te groot geworden, en zal ook worden aangepast.
 
Top bedankt, wel komt er een zwarte achterwand poster, zodat alles er beter uitkomt... Ook wordt mijn interne pomp vervangen voor een buitenfilter, waardoor ik meer ruimte krijg.. Ook zal er dan wat veranderen aan mijn opstelling.
 
dank je wel martijn.

hier een aantal foto's van de vissen.

154626remcosspaanicos_0_82_img_2640.jpg



757414remcosspaanicos_0_82_img_2641.jpg



513832remcosspaanicos_0_82_img_2642.jpg
 
ja dat klopt, vandaar ook het rood/bruinige kleur van het water.
 
als het inderdaad gewenst is wel. ik zal vrijdag mijn nieuwe achtergrond binnen hebben en zal deze direct plaatsen. daarna volgt een foto. ook zal ik nog een paar foto's maken van de vissen.
 
heeft iets langer geduurd dan gepland maar hierbij een aantal foto's hoe mijn bak er nu bij staat. zwarte poster geplakt, wat planten weggehaald, verplaatst en nieuwe geplaatst.
drijfplantjes toegevoegd. ook heb ik een handje vol elzenproppen in 1liter water laten weken, dat water is ook toegevoegd.

genoeg gepraat hier de foto's!!!

323318remcosspaanicos_0_82_img_2685.jpg

totaal plaatje nu!!

286323remcosspaanicos_0_82_img_2686.jpg


Apistogramma Agazzi

121235remcosspaanicos_0_82_img_2687.jpg


L204

598389remcosspaanicos_0_82_img_2688.jpg


vrouwtje Apistogramma Viejeta
 
Remco,persoonlijk vond ik de andere achtergrond mooier staan, maar dat is een kwestie van smaak.
Mooie Agazzi
 

Terug
Bovenaan