zuurstof verhogen


haha. Ja, wat wil je. :)
Maar de oxydator A gaat met twee catalisatoren en 6% peroxyde vlotjes tot 400 liter.
Met 12% of hoger of meer catalisaoren meer. Kan je eigenlijk zelf personaliseren.
 
haha. Ja, wat wil je. :)
Maar de oxydator A gaat met twee catalisatoren en 6% peroxyde vlotjes tot 400 liter.
Met 12% of hoger of meer catalisaoren meer. Kan je eigenlijk zelf personaliseren.
Klopt, deze heeft ook een mooie cilindervorm en fraaie "kap"...
 
De Oxydators doen niet zo veel. Ik maak een stuk van mijn zand nu schoon tijdens elke waterwissel (2 keer per week 30-35%). Ook heb ik een diffuser geplaatst op de uitvoer va mijn Eheim 1200XL en deze op halve kracht gezet. Ik heb het idee dat de vissen nu veel minder naar zuurstof happen. Weet dus nog niet of het komt door het zand of de diffuser.. ga dit later testen.
 
Hoe bedoel je ? "niet zo veel"?

Tijdens mijn test heb ik 2 A Oxydators in mijn bak geplaatst. Ik heb over een periode van 2 weken niets gewijzigd aan de uitstroom van de filters, De Oxidators hebben in precies 2 weken de vloeistof verbruikt. Maar het zuurstofgehalte in het water was niet verhoogd. Ook de maanvissen vertoonden geen ander gedrag.

Ook heb ik een diffuser geplaatst op de uitvoer va mijn Eheim 1200XL en deze op halve kracht gezet.
Dit geeft zichtbaar betere resultaten, heb mijn zuurstof nog niet getest, maar de maanvissen happen veel minder.

Dit neemt niet weg dat ik denk dat de oorzaak vooral mijn zandlaag is die te veel afvalstoffen verzamelt. En mijn opruimploeg kan de afval nog niet "aan".
 

Terug
Bovenaan