Wat is er nieuw

zwaar gewonde sluierstraat

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Frederique. 5
  • Startdatum Startdatum
F

Frederique. 5

Guest
Vanmorgen merkte ik dat ik een zwaar gewonde sluierstaart heb zijn zij kant volledig afgegeten. Men vraag is kan dit door een siamese algeneter zijn. Verder zijn er nog 2 sluierstaarten, 5 goudelritsjes en dus een siamese algeneter. De waterwaardes zijn goed. De aquarium is dus wel verwarmd 24 graden en 200l. Men vraag is nu hoe komt dat men sluierstaart zo gewond kan zijn.
 
Welke vis bedoel je precies met 'Siamese algeneter'?

Vreemde combinatie van vissen trouwens. Sluiers en goudelritsen zijn niet tropisch en een constante temperatuur van 24 graden is alleen maar schadelijk voor ze.
 
wat zijn goede waterwaarden ?

en kan je een foto plaatsen
 
Het lijkt wel of er steeds meer mensen komen met de meest rare visbestanden
 
Weet bijna zo goed als zeker dat dit inderdaad door de siamese algeneter komt, deze gaan echt niet samen met sluiers. Zeker als er een zwakkere tussen zit of een die zich toch al niet heel fit voelt dan zijn de sluiers de pineut.

De Siamese algeneter METEEN ERUIT halen.
Bak extra verversen voor de gewonde sluierstaart, liefst elke dag 50% voorlopig.
Niets aan je filter doen dit om de goede bacteri�n te behouden.

De goudelritsjes vindt ik niet zo'n goede combinatie met sluiers, wellicht kun je daar in het voorjaar een mooi plaatsje voor in een vijver zoeken.
 
Ja in het voor jaar gaan alle sluierstaarten en goudelritjes in de vijver zo een rare combinatie is dit aangezien ze beiden in de vijver passen en ik heb de goudelritjes van een vriend overgenomen om in men vijver te steken en in die aquarium alleen kon ik ze steken want ik heb nog een bak met wimpelaal dus daar moet die zeker niet bij. De siamese algeneter zit ondertussen apart.
 
Hoe gaat het nu met de gewonde goudvis?
 
Met een rare combinatie bedoelde ik de algeneter (tropisch) bij sluiers en goudelritsen (koudwater).

Sluiers en goudelritsen kunnen prima bij elkaar.
 
Ahzo ja dat is wel waar maar die algeneter is zo een last hij viel in men andere bak men maanvissen ook al lastig en aangezien ik een algeneter zocht bij men sluiers is hij het geworden. Maar hij zit nu apart en de sluierstaart heb ik een quarantaine bak gestoken en met spray voor vissenwonden behandeld en hij doet het nu heel goed 😛
 
Nou fijn te horen dat de 'zieke' het goed maakt 😉

Laat je nog eens weten hoe het de vis vergaat?
 
Ja tuurlijk hij was zijn rechter vin bijna volledig kwijt maar die is al de helft terug gegroeid dus dat is positief. Zijn vel/schubben is natuurlijk iets anders hij van boven bijna tot op het bod afgegeten maar dat begint wel goed dicht te groeien. Alleen is het gevaarlijk dat er schimmels of zweren enz. zouden op komen.
 
Inderdaad tegen infecties is het belangrijk om veel te blijven verversen daar herstellen het snelste van.
 
Ja vandaar ik het makkelijker vond om hem apart alleen te steken.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan