Wat is er nieuw

Zwaarddrager M/V?

• Onderwerp starter Onderwerp starter d_hillie
  • Startdatum Startdatum
D

d_hillie

Guest
Hallo allemaal,

Ik wil graag zeker weten of ik een paartje zwaarddragers heb gekocht, ik zelf denk namelijk dat ik twee mannetjes gekregen heb.

247575d_hillie_0_82_d_hillie_zwaarddrager1.jpg

687492d_hillie_0_82_zwaarddrager2.jpg

275825d_hillie_0_82_20140307_165354.jpg

Als dit twee mannetjes zijn hoeveel vrouwtjes moeten er dan bij?

Alvast bedankt!

Dennis

Van de onderste weet ik het niet zeker maar de andere is wel een man.
Zou met 2 mannen minimaal 3 vrouwen doen.
De vis van de bovenste foto ziet er een beetje misvormd uit als je het mij vraagt,heb je ze via een winkel of een particulier?

Hallo Seabait,

Bedankt voor je reactie!

Ik vond zelf ook dat de bovenste vis nogal misvormd is. Heb ze uit een winkel in leiden die achteraf niet zo best aangeschreven staat. De vis werd nogal wild uit het aquarium gevist destijds. De vis is wel gewoon actief en er lijkt verder niks mis mee.

Smaken verschillen natuurlijk maar vind het verder ook totaal geen mooie vissen om eerlijk te zijn.

Als ik levendbarende koop, mag ik ze meestal wel zelf uitkiezen. Ik wil je pret niet bederven, maar die ene ziet er inderdaad rottig uit. En dat hij nogal wild uit het aquarium gevist werd zegt ook wel wat.

Maar dat is niet jouw schuld, beetje beginnerspech denk ik.. 🙂

Maar beste Hillie. Ik ben ook op zoek naar zwaarddragers, en het valt me de laatste maanden op dat er heel veel slechte exemplaren worden aangeboden. Of heel mager en iel, of slecht gevormd. Nogmaals, ik val je niet aan en wil alleen helpen.. 😉

Hallo Jacobus, ik waardeer jouw reactie wel, het was een reactie op die van Seabait 😉

Ik had inderdaad wat beter op moeten letten maar zoals je al opmerkte ik ben net heel enthousiast begonnen en het was het laatste "paartje"

Waarschijnlijk zijn het ook geen beste exemplaren omdat ik veel slechte berichten hoor over desbetreffende winkel.

Mocht je een adres weten met goede exemplaren zwaarddragers laat het me weten 😀

Dit zijn platy's. De bovenste is ziek en krom en is nog bezig zijn gonopodium te ontwikkelen.

Platy's en zwaarddragers hou je het beste met ��n man en meerdere vrouwen. Heb je 2 of 3 mannen dan zal de dominante constant achter de zwakkere aanjagen. Heb je 5 of meer mannen dan heb je dit gedrag niet.

Platy's en Zwaarddragers eten van nature veel algen zonder plantaardige voeding hou je ze in principe niet langdurig in leven. Mijne voer ik daar om met Malawivlokken of Guppy voedsel welke aan de eisen van deze dieren voldoet.

Hallo Botia,

Bedankt voor je reactie! Kan je aangeven wat voor ziekte het is en hoe het op te lossen is?

Dit is niet op te lossen. Ze trekken krom en vermageren en gaan dood. Ik heb het idee dat verkeerde voeding hier een rol in speelt. Als ze het hebben zijn ze niet meer te redden.

Je hebt deze vissen als Zwaarddragers gekocht?

Dit zijn zwaarddragers van de zgn Tuxedo vorm.(Vrouw boven en de man onder.)

g_CY0DdBSfvE-u8dELKujoFyZyDC_YO0.jpeg

Hallo Botia,

Heb de vissen als zwaarddrager gekocht!
Zal de voeding aanpassen, dit is mij daar niet verteld!

Bedankt voor alle tips!

Glashard terug brengen.

Daar ga je toch niet mee verder.

En het was het laatste "paartje" ????

Dan hard weg moeten lopen.

Veel winkels weten dat niet wat betreft voeding.

Hoe groot is je bak eigenlijk? Ik zag op een foto ookal Sumatranen staan dus ik mag hopen minstens 90cm.

Bak is 80cm, zitten in totaal 6 sumatraantjes in en nog 8 guppy's.
In de winkel was 80cm het minimum voor de sumatraatjes. Wat adviseer je mij? sumatraantjes verhuizen?

Bertus, in het vervolg een stuk beter opletten inderdaad. ik ben nog een beginner en ik voel nu dat daar misbruik van is gemaakt 🙁

Er zijn hier maar weinig leden die dat nog nooit overkomen is, Dennis.

Als ik je een tip mag geven: zie je ergens een visje dat je aanspreekt kijk dan op databases als Seriously Fish en Fish Base. Daar staat veel informatie op. Als je het idee hebt dat het visje in je bak kan vraag je het nog even na op het forum waar je ook wat extra ervaringen met het visje kan horen. Op die manier is de kans dat je een miskoop doet een stuk kleiner.

Thnx Jones! ga ik de volgende keer zeker doen!

Heb je ook foto's van je bak? Ik vermoed zomaar dat je ook met je planten bent getild. Diverse kamerplanten worden namelijk als aquariumplant verkocht. Langer dan enige weken blijven ze niet in leven.

Hallo Botia,

Planten doen het nu ruim 4 maanden goed!
Bedankt voor de tip! Het zou namelijk zo kunnen bij deze winkel

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan