Wat is er nieuw

Zwaarddrager vrouw? Of toch iets anders?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marleen80
  • Startdatum Startdatum
M

Marleen80

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb meteen een prangende vraag.
Wij hebben een zoetwateraquarium, wat guppy's, molly's, tetra's etc. We hadden ook een koppeltje zwaarddragers, maar onlangs was het vrouwtje overleden. We hebben, dachten we, een nieuw vrouwtje gekocht. Maar we twijfelen of ze wel een zwaarddrager is. Wie heeft antwoord?

Het gaat dus om het oranje visje, maar dat is duidelijk denk ik.

Groetjes, Marleen
IMG_4550.JPG
IMG_4551.JPG
IMG_4557.JPG
IMG_4559.JPG

100% een (mager) Zwaarddrager vrouwtje. Beter houdt je 2/3 vrouwtjes samen met één mannetje.

Zwaarddrager, Molly's guppen en Platy's wensen voornamelijk plantaardig voedsel (bv Guppyvlokken) en af en toe levend of diepvries voer. Ook wensen ze hard alkalisch water, iets wat Neontetra's weer minder vinden,

Mager ja?
Bedankt voor de feedback.

Het lichaam mag wel wat voller.

Ik heb al 30 jaar levendbarenden en de kwaliteit gaat vooral de laatste 10 jaar behoorlijk achteruit. Beginners visjes zijn het dus allang al niet meer.

Ik voel me enigszins aangevallen door de intonatie van uw berichten. Evengoed bedankt.

Ik voel me enigszins aangevallen door de intonatie van uw berichten. Evengoed bedankt.
Dat hoeft niet.

Na 12 jaar aquaforum is de ervaring om het beste duidelijk kort en bondig te blijven zonder prietpraat er om heen.

Dit soort vissen wordt als zijnde makkelijk en langlevend verkocht. Maar door 80 jaar inteelt, snelle opfok en vaak slechte voeding door de particulier zijn ze dat allang niet meer, Sterker nog een Discusvis is bijna makkelijker in leven te houden

Zelf ben ik momenteel bezig van diverse levendbarenden weer stammen te kweken welke wel weer tegen een strootje kunnen. De eerste resultaten bij Zwaarddragers zijn goed. Deze zitten momenteel ook lekker buiten in een vijvertje wat prima kan in de zomermaanden.

Ik voel me enigszins aangevallen door de intonatie van uw berichten. Evengoed bedankt
Hoeft inderdaad helemaal niet , in tegendeel .
Ik moet eerlijk toegeven dat ik steenvast Botia zijn antwoorden lees , Kort bondig en duidelijk . Ik heb al heel wat opgestoken van zijn informatie .
Je kreeg het antwoord op uw vraag en bijkomende info is dat je uw visje goed moet voeden . Wil je nog meer weten , dan antwoordt Botia jou volgende vraag ook .
Het enige probleem dat je hebt is dat je jou aangevallen voelt omdat uw vis mager is . Het verwijt van Botia zal eerder op de lfs zijn die u die vis heeft verkocht , dan naar u .

Precies, de winkelier had de vis beter moeten voeren. Maar ze is niet verontrustend mager dus zal er zeker weer bovenop komen.

@stefanC: Leuk om te lezen dat je al veel hebt opgestoken van mijn kennis,

Botia, ik ben blij dat je bezig bent om een goede stam zwaarddragers te kweken.
Vroeger waren dit mijn favoriete vissen, ik had ze altijd in mijn 100cm zwemmen en heb er veel lol aan beleefd. Zou zonde zijn als er geen goede, sterke vissen meer te krijgen zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan