Zwaarddrager....


N

Neonlover

Guest
IMG_1848.PNG
Dag allen,

Een vriend waar ik een aquarium aan verkocht heb heeft vandaag vissen gehaald. Ik was de hele dag het stad in dus niet bereikbaar en met gevolg heeft hij dus een lachwekkend bestand gehaald. De verkoper verzekerde hem ervan dat dit een zwaarddrager is, maar zelfs met de minste kennis weet je dat dit niet zo is. De exacte naam van dit visje weet ik echter niet, hiervoor roep ik jullie hulp in. Er werd hem ook 1 cory verkocht als 'ruitekuiser', heb meteen gezegd dat hij er zeker stuk of 8-9 moet bijhalen en een echte ruitenkuiser moet halen. Van dit soort verkopers wordt ik eerder boos, verkopen om te verkopen zonder na te denken over welzijn van vissen. M'n vriend had zich beter moeten informeren en heeft niet echt naar mijn advies geluisterd om eerst een lijstje te maken ook... Maar de vraag blijft natuurlijk welke vis is dit? Tetra soort/ zalmpje dacht ik maar weet de naam niet meteen!
Bedankt voor de hulp!
 
is wel een hele vage foto hoor.. kijk even of je aan een betere kunt komen, een zwaarddrager herken ik er iig ook niet in :)

denk niet dat de verkoper gewoon verkoopt om te verkopen.. maar dat hij/zij er gewoon de ballen verstand van heeft.
en dat die niet naar je advies luistert.. ja jammer maarja zijn keus :petjeaf:
 
Dit is het beste dat hij kon nemen :p

IMG_1850.PNG
 
Ik zou denken een Rasbora trilineata. Zeker geen zwaarddrager dus, maar ze kunnen wel behoorlijk groot worden.
 
Inderdaad een Rasbora trilineata. Zeer drukke scholenvis welke een bak wensen van minimaal 120cm maar liever groter.

Corydoras eten geen algen, hangen niet aan ruiten en wensen een menu wat voornamelijk dierlijk is. Ook is een zandbodem aan te raden en veel soortgenoten.

Tegenwoordig kan je zo even googelen via je telefoon naar extra informatie en de meeste verkopers vinden dat prima. Dus zulke fouten hoeven niet gemaakt te worden.
 
Beestjes worden 15cm en zitten in een 70liter. Heb hem geadviseerd ze meteen terug te brengen want hij heeft er maar 3 en ze zitten veel te klein. Hopen dat hij deze x wel luistert.
 
Beestjes worden 15cm en zitten in een 70liter. Heb hem geadviseerd ze meteen terug te brengen want hij heeft er maar 3 en ze zitten veel te klein. Hopen dat hij deze x wel luistert.
Van 15cm heb ik ze nooit gezien maar 12cm halen ze gemakkelijk.

Ik hoop dat hij ze terug brengt wat dit kan echt niet. Zwaarddragers in 70 liter is ook al discutabel aangezien deze ook 14cm kunnen worden.
 
Kan hem niet manipuleren natuurlijk maar het advies heb ik hem gegeven :)
 

Terug
Bovenaan