Wat is er nieuw

Zwaarddrager

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tabita
  • Startdatum Startdatum
T

Tabita

Guest
Hallo!

Ik heb gisteren 6 sherry barbeeltjes gekocht, nu zit mijn zwaarddrager steeds achter de barbeeltjes aan. Dit is erg vervelend..
iemand enig idee? Misschien moet ik de zwaarddragers weg doen.
 
WElkom,Tabita.

Vertel eens wat meer ,over je aquarium?
 
mijn aquarium is 1 meter lang en 45 cm hoog ongeveer. Alles ging goed met de visjes tot ik gisteren sherry barbeeltjes erin deed. De zwaarddrager doet het alleen bij de barbeeltjes.

Bedankt voor de reacties! Als er meer informatie moet komen zeg het maar! weet alleen niet wat ik hier aan moet doen. had wel gelezen dat het het beste is voor de zwaarddrager dat hij 2 of 3 vrouwtjes moet hebben maat ik heb er 1, dierenzaak zei dat dat goed was.
 
Territoriaal gedrag, is mijn eerste gedachte. Logisch dan dat hij het alleen bij de nieuwkomers doet, die breken immers in 'zijn' territorium in.

~ Ivo
 
Dit duurt waarschijnlijk een weekje, daarna zal het wel over gaan. 1 vrouwtje kan, maar 2 vrouwtjes zijn beter 😉
 
Ok� bedankt! ik ga het nog gewoon even aanzien en haal er anders straks nog een vrouwtje erbij! Bedankt voor de reacties allemaal!!
 
Beide soorten moet je niet te warm houden 22 graden is warm zat!

Zwaarddragers zijn dieren die van nature veel algen eten. In droogvoeders zit dat bijna niet. Daarom kan je beter 3/4 per week een Malawi of Guppyvlok bijvoederen. En dan nog 2x per week wat diepvries of levend voer.

Zes Sherrybarbelen is erg weinig 10/12 dieren is een betere groep en dan 1 m op 2 vrouwen. Zorg dat je minimaal 3 mannen hebt. Omdat bij 2 mannen ze elkaar nog weleens afmaken.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan