Zwaardere pomp


R

ronrijn

Guest
Ik heb in mijn bak (vision 180) de standaard pomp zitten maar heb het idee dat hij aan het eind van zijn latijn is, nou heb ik laatst van iemand een zwaardere pomp gehad die bij hem overbodig was, als ik die er in zet betekent dat dan per definitie ook meer stroming of heeft stroming niets te maken met zwaarte van pomp?
 
Is de vraag,past die erin? Met het huis.
Zijn verschillend gemaakt,he.

Een 600 l. of een 1000 l.
 
Heb het niet uitgeprobeerd, maar ziet er exact hetzelfde uit
 
Zwaardere pomp = meer liters per minuut = meer stroming.
Door middel van een kraantje kun je de stroming altijd temperen :)
 
Helaas was dat maar waar, ik heb het over een standaard binnenfilter/pomp van Juwel en daar zit geen kraantje op de pomp.
 
Dan doe je er wat meer materiaal in wat remt. gaat hij ook zachter lopen.
Verschil van 600 zit in de vinnen van de rotor.
Heb zelf een jewel 1000 rotor in Eheim Pick up gezet,
Nou,die gaat echt hard,hoor.
 
Wat voor materiaal zou je dan aanraden Bertus? Ik heb het geprobeerd met stukken filterspons in de uitlaat maar dat wordt er keihard weer uitgeblazen, heb het met nog iets geprobeerd maar ben vergeten wat.

En Oh ja, die nieuwe pomp is idd een 1000 tegen een 6oo van nu.
 
Van die bakjes, waar ook siporax in zit, dan met Efimech. (is van Eheim) Maar zal ook wel van juwel zijn.
 
Oh dacht dat je bedoelde wat in de uitlaat te stoppen, xtra filtermateriaal heb ik ook geprobeerd.

Ok dus die 1000 pomp gaat hem niet worden.
 
Draait het filter pas? Dan is alles nog niet verzadigt,he.
 
Nee, draait al 3 jaar
 
Is de rondstroming heel heftig dan nu?
 
Nee, nu niet maar normaal als ik mijn witte filterspons uitspoel wordt het een wildwaterbaan.

Probleem op het moment is dat de stroming eigenlijk precies goed is, stroming door de hele bak maar niet te gek, alleen na werk aan mijn bak duurt het dagen voordat het zweefvuil weg is en ondertussen daalt er weer veel neer, vandaar mijn gedachte dat de pomp niet meer zo veel rond pompt als zou moeten
 

Terug
Bovenaan