Wat is er nieuw

Zwangere garnaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter Magnus2
  • Startdatum Startdatum
M

Magnus2

Guest
Ik zag vandaag dat een garnalenvrouwtje zwanger was maar ik heb ook wat rasborra galaxy rondzwemmen in het bakje.
Gaan de larfjes het overleven of is het verstandig om de garnaal apart te zetten?

Ja klopt,herinner me net een fototopic van je en mogelijkheden genoeg idd.
Weet niet welke soort garnalen je hebt maar de zoetwater soorten zijn al volledig ontwikkelde garnaaltjes en geen larven meer als ze losgelaten worden.
Dus deze kruipen op en in alles en zweven niet kwetsbaar door de bak waardoor de overlevingskans groter is.
Garnalen met eitjes apart zetten in een klein bakje geeft het risico dat moeders door de stress de eitjes vroegtijdig afstoot en dan overleeft er in ieder geval niks.

Het zijn vuurgarnaaltjes maar ik begrijp dat ik de natuur z'n gang moet laten gaan en hopen dat er iets van de jongen overleven.

imagejpg1_zps3a64efc5.jpg

Zat toevallig tegen het raam

Is jouw bak dus moeten moet niks natuurlijk 😉 maar zeker met vuurgarnalen moet het heel raar lopen dat ze niet in behoorlijk rap tempo uitbreiden tot een grote populatie.

Dat is een mooie!

OK prima Thanx kan wel wat vuurtjes erbij hebben dus voorlopig zijn ze meer dan welkom .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan