Zwangere garnalen


Yaantje_13

Well-known member
Lid geworden
27 december 2022
Berichten
253
Leeftijd
23
Hai hai , ik ging vandaag voor mijn bak zitten en toen ging ik iedereen voeren en opeens zag ik een zwangere garnaal en daarna nog een en daarna nog een en nog een en ik kwam vandaag thuis en wat zag ik , er nog een
Maar nu dat ik zwangere garnalen heb , moet ik dan nog wat doen of dingen toevoegen en als er mini garnalen in mijn bak zitten , worden die dan niet opgegeten door mijn betta en neon tetra ?
 
En ik ga vandaag een mooie betta halen man šŸ˜
 
Betta's eten over het algemeen wel garnalen, ja. Als je zoveel zwangeren hebt zal er vast nog wel iets overblijven, maar er gaan er zeker wel als levend voer dienen.
 
Ik denk dat de meeste vissen kleine garnaaltjes opeten en sommige Betta s lusten ook wel een grotere of soms zelfs volwassen garnaal. Ik vindt het zelf niet de beste combi.
 
Maar met voldoende schuilplekjes !?!
Kun je ze volgens adviesen dan weer wel combineren.
Een volwassen garnaal in de bek van een betta.
Get real!
 
Denk dat er toch nog te veel sporen van groenten in mijn denksysteem bevinden.
Dus waar heb ik het overšŸ˜
Mij ken je alles wijsmaken.
 
Een volwassen garnaal in de bek van een betta.
Get real!
Echt wel want ik had een bakje met een stuk of 6-7 citroentjes en had daar met mn domme kop een Betta man bij gezet. Binnen 24 uur waren de Citroentjes als maaltijd afgeserveerd.
Een flinke Betta man heeft nog een aardige bek hoor. Maar goed los van dat zullen ze veel van de kleintjes wegsnoepen.
 
In de regel; "als het in de bek past dan worden ze gegeten". Zorg dat je voldoende verstop plekjes hebt zoals mossen zodat ze kunnen schuilen voor je vissen maar je gaat een groot deel kwijtraken ;) wil je dit niet dan kan je proberen de zwangere garnalen voorzichtig en rustig uit te vangen en in een apart bakje te zetten.
 
Maar met voldoende schuilplekjes !?!
Kun je ze volgens adviesen dan weer wel combineren.
Een volwassen garnaal in de bek van een betta.
Get real!
Ze hoeven niet in zn bek te passen. Uitmoorden is stap 1, en dan hoeft aan het lijkje enkel gesabbeld te worden tot het uit mekaar valt. Of hij doodt ze en vervolgens worden ze door de andere bewoners gegeten.
 
Ok, nou dat valt me mee want ik had wel een beetje twijfels bij dat verhaal maar het gebeurt dus inderdaad wel. Ik hou garnalen dan altijd apart.
 
Ze hoeven niet in zn bek te passen. Uitmoorden is stap 1, en dan hoeft aan het lijkje enkel gesabbeld te worden tot het uit mekaar valt. Of hij doodt ze en vervolgens worden ze door de andere bewoners gegeten.
O dat had ik me niet voorgesteld, gelukkig maar dan voor bij wie dit probleemloos samengaat.
 

Terug
Bovenaan