Zwangere vis overplaatsen?


D

Draadloos

Guest
Goeiedag,

Wij hebben 2 aquariums, 1 50 liter en 1 25 liter.

Nu hebben we een aantal zwangere guppen in de 50 liter en de 25 staat leeg draaid wel gewoon zaten ze eerst in.
Nu is mijn vraag of het verstandig is om de dikkere zwangere gup overtezetten terug in de 25 liter om te bevallen en daarna weer terug zodat de jonkies rustig kunnen groeien?

MvG
Draadloos
 
Ik zou ze laten gaan en zorgen voor voldoende schuilplekken. Overplaatsen brengt weer veel stress mee.
 
Door de uitvangstress en het verhuizen naar compleet andere condities (andere bacteriecultuur) kan de gup overlijden of de jonkies vasthouden waardoor die verstenen en de gup overlijdt.

Wat je beter kan doen is wat drijfgroen (hoornblad bijv.) nemen en die in die 50-literbak doen dan krijgt de vrouwtjesgup ook bescherming en de jonkies ook
 
Oke dankjulliewel voor de reactie. Op dit moment ziet het er zo uit, is dit goed of moet er nog wat gebeuren? @Nicolientje-W @jessicapilon

Mvg
Draadloos

15446933048768280619208855900570.jpg
 
De kleintjes zwemmen vaak aan het oppervlak dus ik zou zorgen voor drijvers of eventueel waterpest wat aan het oppervlak drijft. Nu geef ik ze weinig kans om te overleven.
 
Ik zou een deel van die waterpest uit de bodem halen en inderdaad wat John ookal zegt aan het oppervlak laten drijven

@edit,. heb je wel het lood van de waterpest verwijderd? lood is uitermate giftig namelijk.
 
Dankjullie voor de reacties. We hebben nu dit gedaan. Is dit aanteraden?
@Botia @Nicolientje-W @jessicapilon

MvG
Draadlood

Edit: we hebben alles gedaan zoals aangeraden in de winkel. Dus neem aan van wel :)

15447179788046520932549395739886.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

En wat is de eindconclusie daar precies? :S
Ik maak er uit op dat ze het eigenlijk ook niet zo zeker weten, al helemaal niet in combinatie met zuur water (door co2, turf,...!!).
Hoe dan ook: een eensluidend antwoord vind ik nergens terug in die postjes, tenzij ik iets heb gemist? :juggle:

Dan is Nicolientje haar advies toch het veiligste denk ik?

Beetje verwarrend allemaal want zelfs @Draadloos is er blijkbaar een beetje van uit zijn lood (!) geslagen:


:D
 
En wat is de eindconclusie daar precies? :S
Ik maak er uit op dat ze het eigenlijk ook niet zo zeker weten, al helemaal niet in combinatie met zuur water (door co2, turf,...!!).
Hoe dan ook: een eensluidend antwoord vind ik nergens terug in die postjes, tenzij ik iets heb gemist? :juggle:

Dan is Nicolientje haar advies toch het veiligste denk ik?

Beetje verwarrend allemaal want zelfs @Draadloos is er blijkbaar een beetje van uit zijn lood (!) geslagen:



:D
Ik heb niet eens alles gelezen. Maar over het algemeen is de tendens dat het niet zo heel veel kwaad kan.

Daarnaast zit er een coating om het lood.
 
we hebben alles gedaan zoals aangeraden in de winkel

Tip: geloof niet altijd alles wat een winkel zegt want vaak ontbreekt de kennis en denken ze teveel aan verdienen maar goed er zijn ook wel goede bij hoor.
Soms is het beter het even hier na te vragen;)
 
Ik heb niet eens alles gelezen. Maar over het algemeen is de tendens dat het niet zo heel veel kwaad kan.

Daarnaast zit er een coating om het lood.

Niet zo heel veel kwaad is een klein beetje kwaad dan oid? ;)
Meestal zit er geen coating rond maar een soort schuim ingeplakt en kan je beter allemaal niet in je aquarium hebben lijkt me.
 
Maargoed, ik neem aan dat ik het zo goed heb gedaan? Heb alles eraf gehaalf btw behalve wortels natuurlijk :) @jessicapilon
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet zo heel veel kwaad is een klein beetje kwaad dan oid? ;)
Meestal zit er geen coating rond maar een soort schuim ingeplakt en kan je beter allemaal niet in je aquarium hebben lijkt me.
Je snapt wat ik bedoel.

Dat schuim beschermt de plant tegen beschadigingen. dat heeft niets met de coating te maken.

Als je kilo's er van in je bak doet kan het misschien schadelijk zijn. Maar in één loodje schuilt geen kwaad.
 
Je snapt wat ik bedoel.

Dat schuim beschermt de plant tegen beschadigingen. dat heeft niets met de coating te maken.

Als je kilo's er van in je bak doet kan het misschien schadelijk zijn. Maar in één loodje schuilt geen kwaad.

Misschien denk ik teveel in kleine bakjes met gevoelige garnalen en zal het over het algemeen wel meevallen idd.
 
Ik heb niet eens alles gelezen. Maar over het algemeen is de tendens dat het niet zo heel veel kwaad kan.

Daarnaast zit er een coating om het lood.

Dit is de bekende roze bril, als het werkelijk geen kwaad kon had de eu niet zoveel tijd en moeite gestoken in een algeheel loodverbod in de visserij
 
Dit is de bekende roze bril, als het werkelijk geen kwaad kon had de eu niet zoveel tijd en moeite gestoken in een algeheel loodverbod in de visserij
Zware metalen die in de de natuur terecht komen. Dat is heel wat anders dan een gecoat loodje in een aquarium. En daar ging het om. ;)

Uiteindelijk zal er ook geen lood meer gebruikt worden voor waterplantjes. De meeste bedrijven gebruiken inmiddels ook aarden potjes of ringen om de waterplanten te doen zinken.
 
Hoi draadloos.

Ik heb een tuinaquarium met guppen en de vissen worden 2x per jaar over gezet naar het overwinterbakje in huis en v.v.
Zwanger of niet zwanger, het levert nooit ook maar één probleem op.

Gewoon geduldig zijn met vangen.
Laat de vis min of meer in het netje zwemmen ipv andersom.

Als je alleen guppen in je bak hebt (en dat zal in een broedbak zo ziin, zijn schuilplaatsen niet eens heel erg nodig, zo leert mijn ervaring.
Meer dan voldoende jonkies zullen het overleven.
De sterksten en snelsten dan toch.

Maar drijfplanten zullen de kansen wel vergroten.

Succes.
 
Zware metalen die in de de natuur terecht komen. Dat is heel wat anders dan een gecoat loodje in een aquarium. En daar ging het om. ;)

Uiteindelijk zal er ook geen lood meer gebruikt worden voor waterplantjes. De meeste bedrijven gebruiken inmiddels ook aarden potjes of ringen om de waterplanten te doen zinken.

Als je dat in verhoudingen zet is 1 loodje in een aquarium even schadelijk als al het lood in het buitenwater (qua hoeveelheden t.o.v. volume water)
 

Terug
Bovenaan