Zwangere vuurgarnalen kwijt??


E

ellenschaap

Guest
Hoi iedereen,

Sinds kort heb ik een vuurgarnalenbak, 40 liter. Gister heb ik na twee weken indraaien en een hoop watertest de garnaaltjes erin gedaan. Er zitten er 11 in als het goed is, waarvan 2 zwangere vrouwtjes. Gister gingen ze heel druk de hele bak door, maar nu zie ik de 2 zwangere vrouwtjes nergens meer! Ook niet in de planten. Zo'n grote bak heb ik niet en ik heb echt overal gekeken, maar ze zijn nergens. Ik heb me goed ingelezen, dit is mijn eerste keer vuurgarnalen. Ik weet dat ze zich kunnen verstoppen als ze zwanger zijn, maar z� goed? Graven ze zich in het grind ofzo? De andere garnaaltjes scharrelen nog druk de bak door.

Groetjes Ellen
 
Ingraven doen ze niet hoor maar ze zijn erg goed in het verstoppen. Ik denk dat je ze vanzelf weer ziet scharrelen. Als je de garnalen niet dood hebt aangetroffen zal het denk ik wel goedkomen.
 
Ik hoop het, bedankt voor je antwoord. Ik heb ook nergens een dode gezien.
 
Kan heel goed dat ze verstopt zitten maar soms kunnen garnalen met eitjes als ze naar een ander bakje worden overgezet door de stress hun eitjes afstoten.
 
Ik kan ze echt nergens vinden, ik heb in elk hoekje gekeken :( Maar ik hoop dat ik ze weer tegenkom morgen. Gister was er nog eentje haar eitjes aan het bewapperen.
 
twee weekjes indraaien is wel erg krap.... meestal in de tweede week de nitrietpiek. Garnalen zijn meesters in verstoppen, komt vast wel goed!
 
Oh ik dacht altijd dat dat twee weken moest. Wel heb ik met vullen water van mijn andere aquarium die al een hele tijd draait erin gedaan. Dus er zaten wel al gelijk goede bacteri�n in. Water was getest en prima in orde. Maar ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat ze weer tevoorschijn komen! Je zou denken dat ze toch wel opvallen want ze zijn rood.
 
Ik heb ze gevonden :D Ze zitten helemaal in het achterste hoekje tussen een plant met zn tweetjes. Mijn andere garnaaltjes zitten nu ook steeds achterin, ik hoop dat ze wat actiever worden.
 
Twee weken kan normaal wel, maar liever 3. En garnalen zijn net ietsje gevoeliger dan vissen, dus daarvoor wordt meestal 3 a 4 weekjes aangehouden.
 

Terug
Bovenaan