P
pbrunier
Guest
Ik wil binnenkort een Tanganyika biotoop gaan opstarten. Op dit moment ben ik bezig met inlezen en plannen. Het wordt een glazenbak van 80(b)x50(d)x35(h). Dieper dan dat hij hoog is dus. Bovenop komt een maatwerk kunststof lichtkap in het zwart. In de kap komt ledverlichting die waarschijnlijk niet breder wordt dan 40cm. Deze verlichting zal hoofdzakelijk de voorkant van de bak gaan verlichten. Gevolg is dat de zijwanden en achterwand minder belicht gaan worden. Samen met een zwarte achtergrond rondom geeft dit een prachtig diepte effect.
Maar nu....Het allerlelijkste van bijna ieder aquarium vind ik de reflecties in het glas. Als je een vis langs de zijwand ziet zwemmen, zie je altijd die lelijke reflecties. Nu wil ik iets van een zwarte laag aanbrengen aan de BINNENKANT van het glas.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zelf denk ik aan vloeibare vijverfolie of plastidip. Iemand een idee. Het zou wel mooi zijn, als de oplossing het mogelijk maakt, om af en toe met een sponsje schoongemaakt te worden zodat het redelijk zwart blijft.
Alvast bedankt voor de hulp.
Maar nu....Het allerlelijkste van bijna ieder aquarium vind ik de reflecties in het glas. Als je een vis langs de zijwand ziet zwemmen, zie je altijd die lelijke reflecties. Nu wil ik iets van een zwarte laag aanbrengen aan de BINNENKANT van het glas.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zelf denk ik aan vloeibare vijverfolie of plastidip. Iemand een idee. Het zou wel mooi zijn, als de oplossing het mogelijk maakt, om af en toe met een sponsje schoongemaakt te worden zodat het redelijk zwart blijft.
Alvast bedankt voor de hulp.