Wat is er nieuw

Zwarte neontetra kan niet meer recht zwemmen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter SaschaR
  • Startdatum Startdatum
S

SaschaR

Guest
Hallo,

��n van de zwarte neons zwemt niet meer recht, hij zwemt veelal op zijn zij en tuimelt daarbij soms helemaal om zijn as. Hij is ineens erg mager geworden. Gisteren nog naar de vissen gekeken en toen was er niets aan de hand. Zijn kleuren zijn nog wel normaal. Ook probeert hij nog te eten, maar dit lukt niet meer vanwege het onhandige zwemmen.
De vissen zwemmen in een 1.5 meter bak. Elke week wordt 30 tot 50% van het water ververst. Waterwaarden net precies gemeten met druppeltest:

pH = 6.5
Gh = 6
Kh = 4
No2 = 0
NH4/NH3 = 0

Ik zie in de Co2 tabel dat die waarde wat te hoog is. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat de oorzaak is van het gedrag van de vis.
Ik ga er vanuit dat het door een bacterie of parasiet komt. Mijn vraag is nu, wat is verstandig; vis eruit en verder niets of vis eruit en de hele bak behandelen? De vis is er wel zo aan toe, dat ik die in ieder geval straks uit zijn lijden ga verlossen.

Filmpje: http://youtu.be/3LP2ClLaFJ8
 
Vis eruit,in ander bakje zetten.
Of doden.
Geen risico nemen.
 
Ja doden sowieso, maar daarna ook de hele bak behandelen of niet?
 
Waarom denk je aan een bacterie of parasiet?

Ik weet niet heel veel van ziektes, maar een tollende en niet fatsoenlijk zwemmende vis klinkt mij in de oren als een zwemblaasprobleem. Nu kan dat worden veroorzaakt door een bacterie of parasiet, maar dat hoeft niet bij mijn weten.

~ Ivo
 
Ziet de buik er bij zwemblaasproblemen niet nog normaal uit? Deze vis is ineens erg mager. Ook hangt hij niet aan het oppervlak of zinkt niet naar de bodem. Van boven naar beneden zwemmen en vice versa gaat nog. Vandaar dat ik niet dacht aan een zwemblaasprobleem. Nu heb ik verder geen verstand van of ervaring met zwemblaasproblemen, so correct me if I'm wrong
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan