Wat is er nieuw

Zwarte schimmel?

Melkie

Well-known member
Lid geworden
5 april 2022
Leeftijd
42
Bak draait bijna 4 weken, dus nog aan het indraaien maar zie iets dat ik niet ken.
Halve kokosnoot met pluizige zwarte schimmel, wat zo te zien geen baardalg is? Is echt pluis dus geen stippeling oid.
Ken uiteraard de schimmel die je op Spiderwood kan krijgen maar die ken ik als wit en niet pluizige zwart en ken het ook niet op een kokosnoot.
Van de week de kokosnoot er al uitgehaald en afgespoeld maar paar uur later zat het er weer.
Voordat ik aan de slag ga met b.v azijn of weg miks, toch even kijken wat jullie ervan vinden wat ik hiermee ga/kan doen.

Bijlagen

• DSC_1537.JPG
    DSC_1537.JPG
    565.8 KB · Weergaven: 92
Ik kan het niet duidelijk zien maar weet wel dat schimmel in meer kleuren kan voorkomen. Ik zou ook aan baardalg denken maar dat kan niet in een paar uren terug zijn.
Schimmel zou misschien kunnen als het nog maar 4 weken draait echter heb ik dit nooit op een kokosnoot gezien.

Op het spiderwood heb ik ook nog wat schimmel zitten maar dat ken ik en daar kan de slak binnenkort los op gaan.
Dat is ook het ding waar ik wat van op kijk, op een kokosnoot. Heb in andere bak 2 staan en niks van gezien qua schimmel. Nu wilde ik deze noot toch aanpassen want irriteer mij het wit van de plantenlijm.
Misschien op deze foto wat beter te zien, het kruip ook op de mos en planten en je ziet, in tegenstelling tot de rest van de planten, dat ze ook niet lekker eruit zien.

Bijlagen

• DSC_1538.JPG
    DSC_1538.JPG
    590.4 KB · Weergaven: 86
Ja ook met inzoomen twijfel ik hoor of het alg is. Maar ja ik zou me ook rot ergeren aan dat witte lijm dus ik zou de kokosnoot een enkeltje kliko geven en dan ben je van alles af😉

De lijm kan ik nog verbergen door er meer mos op te binden. Alg is het denk ik niet maar schimmel en op een kokosnoot...denk dat het wegmikken wordt helaas

Jammer maar goed je wil je ook niet ergere natuurlijk. Ik heb vroeger vaak een kokosnoot gebruikt en er nooit schimmel op gezien.

Ken het ook niet op een kokosnoot, had goede hoop dat iemand het hier zou kennen, internet ook niks over te vinden.
Dan maar, dag dag noot ipv dag dag aquarium 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan