Zwarte vlek bij vrouwen guppies


S

SwollenMonkey

Guest
Hoi.

De foto's zijn niet duidelijk.
Maar je ziet wel duidelijk, de zwarte plekken zitten.
Deze foto's zijn van 2 van m'n vrouwlijke guppen.
Me 3e vrouwlijke heeft er ook 1.
Lijkt net of er ook een luchtbelletje boven zit.
Ik heb deze guppen zo gekocht uit de winkel, met nog 1 man erbij.
De fotos zijn genomen met de Nikon d3200..

Hier een paar foto's

jqDjyRxX4IQP6oVeyYdbkeqqvzKlpxnE.jpeg


jqDjyRxX4IQP6oVeyYdbkeqqvzKlpxnE.jpeg
 
Welke zwarte vlekken bedoel je? Die in de staart en onder de staart?

Dwerggourami's en guppen zijn niet zo'n goede combinatie. Ze zijn op hun rust gesteld. :)
 
Die bij hun buik :p.
Bij de darmen daar zeg maar.. =P
 
Dat is een soort zwangerschapsvlek. Daaraan kan je zien dat ze bevrucht zijn.
 
Ow haha.
Zie het vanzelf wel dan.. :p

thanks anyway!
 
De eitjes zitten in de vis en zijn inwendig bevrucht. De eitjes ontwikkelen zich in het lichaam. De zwarte vlek die je ziet zijn de oogjes van de visjes in de eitjes die doorschijnen door de dunne huid van de vrouwtjesvis op die plek. Hoe donkerder de vlek/oogjes en hoe dikker de vis hoe dichter ze bij de bevalling zit.

Guppen eten van nature veel algen en dat zit niet in de standaardvoeders. Daarom geef je beter geregeld speciaal Guppy voeder aan deze dieren. Het verlengt de levensduur aanzienlijk.
 
Waar kan ik dat Guppie voer kopen?
Andere vissen mogen het ook toch? :p
 
Dat kan je vrijwel bij elke dierenzaak of tuincentrum met een dierenafdeling krijgen. Voor andere vissen is het ook niet echt slecht en je kan het mengen met wat gewoon voer. Wat ik ook aanraad. Vergeet ook niet je vissen geregeld wat levend of diepvriesvoer te geven.

Twee veel verkochte merken die een Guppy voeder verkopen zijn Tetra en JBL.

Van Tetra
tetra_guppy_visvoer_vlokken_v_01_m652806_22.jpg


Van JBL
n1R7VZ82J7YssvLPJ-TUWRKNh7viAKWl.jpeg
 
ik voer ook , wittemugenlarven , van die blokjes.
 
Diepvries bedoel je? Dat is goed maar blijft erg drijven en naar mijn ervaring vinden ze het ook niet zo lekker. Ik zou liever voor Rode en zwarte muggenlarven gaan.

Wel even ontdooien voor je het gaat voeren (even in een fijnmazig netje onder de lauwe kraan).
 
Dat de muggenlarven blijven drijven is toch geen probleem voor oppervlaktevissen zoals guppen?
 
Jones zei:
Dat de muggenlarven blijven drijven is toch geen probleem voor oppervlaktevissen zoals guppen?
Zie de aanvulling van mijn bericht.
 
Ze vinden het heerlijk. Als i k het voer zijn hun er als eerste, bij
 
Als test heb ik het vandaag weer eens gegeven. De Endlers die ik heb vinden het helemaal niets. De Platy's aten het wel Maar zijn er niet zo gek op als op andere soorten diepvriesvoeder.
 
Die van mij aten alles dat ik ze voorschotelde. Op de witte muggenlarven gingen ze even fel af als op granulaat en artemia.
 

Terug
Bovenaan