zweef alg blijft..


J

Jurgend71

Guest
ik blijf last hebben van zweef alg ... :stom: :mad:
Ik heb dus de bak voor 4 dagen verduisterd.. geen CO2, en geen andere plantenvoeding erin..
in het laatste deel van de filter heb ik speciaal microfilter mat geplaatst (speciaal voor zweef alg)
en spoel deze dagelijks uit.. en is wel degelijk groen telkens....
het was beter na die 4 dagen.. zo goed als helder maar nadat de lampen terug 9u gebrand hadden zag ik dat de zweef alg terug toenam... :mad:

Ik heb nu een UVC lamp gekocht die aangesloten zit op de uitstroom van de filter.. maar wat is nu het beste?
De UVC lamp dus 3 a 4 volle dagen laten branden ..ok� maar mag de gewone aquarium verlichting ook blijven branden?
Ik heb voor ik de uvc lamp aangesloten heb de bak grondig gereinigd..zoals bodem afhevelen, planten ontdaan van bealgde bladeren, en 75% water ververst en dan de lamp aangesloten
het water was helder... maar na 1 dag met de normale verlichting aan en met de UVC lamp heb ik de indruk dat men water terug troebel (groen) wordt...
zou het niet beter werken als ik enkel de UVC lamp laat branden en de verlichting uit?
ik geraak er maar niet vanaf... :mad: :stom:
 
Ik heb verlichting toen aangelaten tijdens mijn zweefalg probleem en na twee dagen kraakhelder
 
Als jij de UV-c uitdoet,dan komt het net zo gard weer terug.
Die moet je gewoon laten branden.

Verkort de brandduur van de lampen.
Microfilter helpt niet.

Sterkte van de UV led is ook bepalend,he.

Of je 3mv, heb,of 5.mv.
Bij de aquael Gaat het volgens mij sneller.

je zou ook sneller achter elkaar water kunnen verversen.
Bacterie zit in het filter en de bodem.

Geen plantvoeding geven,he.
 
Bertus zei:
Als jij de UV-c uitdoet,dan komt het net zo gard weer terug.
Die moet je gewoon laten branden.

Verkort de brandduur van de lampen.
Microfilter helpt niet.

Sterkte van de UV led is ook bepalend,he.

Of je 3mv, heb,of 5.mv.
Bij de aquael Gaat het volgens mij sneller.

je zou ook sneller achter elkaar water kunnen verversen.
Bacterie zit in het filter en de bodem.

Geen plantvoeding geven,he.

denk dat het 5.mv. is.. er staat power 500mW ..
 
Het kan even duren voor je er vanaf bent. Heeft bij mij ook een week geduurd met uv-lamp. Heb toen ook gewoon m'n verlichting aangehouden. Je bent natuurlijk wel erg drastisch bezig geweest door de bak nog ff zo grondig schoon te maken. Zweefalg komtjuist als je bak te grondig is gereinigd. Dus weet niet of je door moet gaan met dagelijks schoonmaken/uitspoelen van je filter.
Toen bij mij de bak weer helder was ben ik nog een week met de uv doorgegaan en m er toen tussenuit gehaald.
 
Even nog wat geduld en zoals Bart aangeeft nu van je filter afblijven.
 

Terug
Bovenaan