Zweefvuil?


FRMB

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2020
Berichten
272
Leeftijd
26
Hoi allen,

Ik heb al sinds de start van het aquarium last van vuil dat op het hout en op de planten ligt. Zie foto.

WhatsApp Image 2020-09-12 at 16.32.30.jpeg


Wekelijks afhevelen werkt niet. Een paar dagen later ligt er weer wat. Het water zelf is wel helder. Wat kan het zijn? Zou het van het hout af kunnen komen?
 
Zijn dat die stipjes op je Ammania? Wanneer je met handen in het wat wappert gat het dan ook weer zweven of zit het vast? Echt vervuiling kan ik namelijk niet zien op je foto.
 
Als het niet bij de plant hoort dan zou ik denken aan vissenpoep.
 
Dit is poep van al die slakken :LOL: draait je bak nog niet zo lang? Vaak blijft in het begin kak lang liggen. Als je bak lekker op gang is, word poep sneller opgeruimd door baccies.
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Stroming verbeteren of een vis nemen die alle blaadjes poetst, zoals een otocinclus of een siamese algeneneter. :)

Wel een prachtige cognac-plant trouwens hoor!
 
Bak draait sinds mei... En als ik het wapper gaat het inderdaad weer zweven. Maar kan dit zoveel poep zijn van die 15 rasboras of de slakken? Vind het wel veel namelijk
 
Maar zou meer stroming dit probleem verhelpen?
 
Bij mij worden ze doorgaans door de slakjes opgeruimd maar 1x per week shake ik ook alle planten hoor.
 
significant meer stroming wel ja, dan blaas je het eraf. Of actieve vissen die het eraf waaien bij het zwemmen. Of slakken/garnalen.
 
Maar wat is het nut als het weggeblazen wordt? Dat het door bodembacteriën kan worden opgeruimd?
 

Terug
Bovenaan