Zwemblaasproblemen


A

aqua1992

Guest
Goedemiddag!

Ik heb twee Pterophyllum Leopoldi's die helaas voorover hangen. Ik denk vanwege de gevolgen van een bacteriële infectie, die ik heb behandeld met Sera Baktopur.

Hoe die infectie is ontstaan, geen idee. De bak draait al 5 jaar zonder ziektes. Zeer zelden eens een dood visje gehad. Het enige dat er veranderd is in de afgelopen tijd, is dat ik 2 visjes heb gekocht, bij mijn gebruikelijke (en goede) lfs. Het kan zijn dat daar iets van de importeur is meegekomen natuurlijk. Wat er aan de hand was: de vissen kregen onverklaarbare witte vlekken, vooral op de kop, rug en de ogen.

Is er nog iets dat ik voor de vissen kan doen? Ik weet dat zwemblaasproblemen vaak fataal zijn. Zeker bij maanvissen is het niet moeilijk. De maanvissen heb ik nu 5 jaar, de bak heb ik opgestart om deze vissen te houden.
Bij een van de vissen is een oog best ernstig aangetast. Dat is niet fijn om te zien. Ik wil niet dat de diertjes lijden.

Groet,
Mersad
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank John!

Indien het echt niet meer gaat, wat is dan de meest humane manier om een vis uit z'n leiden te verlossen?
 
Dat hebben nu helaas bij 1 van de 2 moeten toepassen; oog was gewoon helemaal weg, zat amper meer leven in. Dat is niet zoals een vis moet leven.

Kan je trouwens tijdens de Baktopur kuur wel Easylife toedienen of niet? Heb het nu voor de zekerheid niet gedaan maar kon het niet vinden toen ik ernaar zocht..
 
Nooit makkelijk, dapper gedaan en heel veel sterkte.


Easy life filtermedium?
Bij mijn weten absorbeert dat medicatie.
 
Inderdaad..altijd vervelend. Dat wil je een diertje liever niet aandoen maar helaas moet het soms. Wel raar dat het ineens zo gaat terwijl de bak al 5 jaar super draait.

Dacht idd ook dat Easy life en medicatie in conflict staat met elkaar. Heb het nu ook niet toegevoegd..alhoewel ik dat liever wel zou doen :p
 

Terug
Bovenaan