Wat is er nieuw

zwemvermogen kwijt

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HGeertje
  • Startdatum Startdatum
H

HGeertje

Guest
Beste mensen,

ik ben op zoek naar advies wat te doen met een goudtetra. Ik heb een school van tien goudtetra's die nu drie weken in mijn aquarium zitten. Daarvoor heb ik de bak vier weken in laten draaien. Het ging prima met de beestjes, maar het viel me al steeds op dat ��n een stuk kleiner was dan de andere negen.

Nu lijkt dat kleine beestje zijn zwemvermogen kwijt. Drie dagen terug viel me op dat hij moeite had om recht te zwemmen. Hij moest hard zwemmen om niet naar beneden te zakken. Ik had verwacht hem 's morgens dood aan te treffen, maar dat bleek niet het geval. Hij lijkt wel steeds meer moeite te hebben. Nu is hij bijna vertikaal aan hard aan het zwemmen zonder iets omhoog te komen.

Iemand idee�n wat het kan zijn?

Ik heb een bak van 120 liter en mijn waterwaarden zijn: temperatuur 25,5 graden, pH 7, kH 4, GH 7, NO2 < 0,3 mg/l, NO3 12,5 mg/l.
 
Ja deze vis heeft een kwaal aan zijn zwemblaas, die is niet meer gevuld en daarom heeft hij bijna geen drijfvermogen meer.
Het is spijtig maar dit visje zal sterven van uitputting, als je hem niet van tevoren al eruit haalt en hem euthanaseert.

Greetzz BigSmoke
 
BigSmoke, dat was ook mijn gok, vandaar dat ik dacht dat hij vast binnen een dag oid zou sterven. Hij doet het echter nog steeds... De andere goudtetras geven hem af en toe een zetje waardoor hij even recht zwemt en dan begint hij weer. Blijkbaar is uitputting toch nog niet het geval.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan