Zwemvest's Vision 260


Z

Zwemvest

Guest
Hallo,

Na de afgelopen jaren flink wat geëxperimenteerd te hebben met zowel Malawi Cichliden, Zuid-Amerikaanse biotopen en kogelvissen is de hobby een stukje ingekort.
Momenteel heb ik enkel nog een Juwel Vision 260 in bezit en deze is 15 dagen geleden opnieuw opgestart.
Het aquarium is 121x46x64 centimeters groot en bevat dus ongeveer 260 liter water.

Voorheen heeft deze bak ongeveer een halfjaar gedraaid met een vijftal bijlzalmpjes erin, deze heb ik gelukkig elders kunnen onderbrengen en nu is het dus tijd voor een nieuwe start.
Ik heb voor het eerst gekozen om niet te werken met filterzand als bodem maar gekozen voor JBL Manado, en dan de dikke korrel.

Wat het visbestand gaat worden? Geen idee eigenlijk.
Het enige waar ik zeker van ben is dat ik de Crossocheilus oblongus (siamese algeneter) ÓF de Caridina multidentata (Japonica Garnaal) erin ga doen.
Er bestaat zelfs de kans dat ik beide in dit bestand ga verwerken. Reden hiervoor is dat ik erg druk ben met school en werk en daardoor erg veel waarde hecht aan een goede algeneter.
Een goede poetsdienst in de bak zelf scheelt naar mijn mening veel werk en daarom deze keuze.
Ik heb echter nog totaal geen ervaring met het houden van garnalen dus alle tips hierover zijn welkom!

Verder ben ik niet van plan om er een drukke bak van te maken.
Waar ik momenteel aan zat te denken is om 6 Melanotaenia boesemani (Regenboogvissen) in de bak te stoppen.
Ook kwam ik uit bij de Puntius Denisonii (Torpedo barbeel) deze soort zou ik dan in plaats van de Boesemani's nemen.
Nogmaals ik wil niet te veel vissen in de bak en er komen sowieso C. Oblongus of C. Multidentata in. De vraag is dus meer waarmee ik deze ga combineren.
Ik heb graag een beetje kleur in de bak en vandaar dat ik aan deze soorten zat te denken.
Maar ideeën zijn heel erg welkom!

En dan tot slot wat foto's van het bakkie.

Alvast bedankt.
Groetjes van Zwemvest
 

Bijlagen

  • bak.jpg
    bak.jpg
    175.6 KB · Weergaven: 93
  • links.jpg
    links.jpg
    251 KB · Weergaven: 81
  • rechts1.jpg
    rechts1.jpg
    201.6 KB · Weergaven: 73
  • rechts2.jpg
    rechts2.jpg
    226.2 KB · Weergaven: 76
Bak draait inmiddels drie weken dus nu maar eens gaan kijken naar een visbestand.
Nogmaals ideeën zijn van harte welkom! :)
 
Leuk!

Je kan ff kijken of je de hardscape wat hoger kan laten uitkomen, maar de planten laten doorgroeien scheelt ook al een boel natuurlijk :)
zeker lekker tegen je filterbezuizing aan.

Over je bestand, ben niet zo thuis in deze vissen maar ik zie zelf geen direct bezwaar in een combinatie tussen de boesemani, oblongus & multidentata.
Alhoewel de oblongus nog wel eens als agressief wordt neergezet naarmate ze volwassen worden.
 
Leuk!

Je kan ff kijken of je de hardscape wat hoger kan laten uitkomen, maar de planten laten doorgroeien scheelt ook al een boel natuurlijk :)
zeker lekker tegen je filterbezuizing aan.

Over je bestand, ben niet zo thuis in deze vissen maar ik zie zelf geen direct bezwaar in een combinatie tussen de boesemani, oblongus & multidentata.
Alhoewel de oblongus nog wel eens als agressief wordt neergezet naarmate ze volwassen worden.

Bedankt voor je reactie!
Ja ik ga nog even kijken voor wat extra bodem, zodat ik het aan de achterkant nog wat kan ophogen zodat er iets meer diepte in de bak komt.

Heb voorheen ook al eens drie stuks Oblongus gehad, merkte inderdaad dat na 2 jaar ze wel een stuk vervelender werden.
Vraag me alleen af hoe ze op garnalen reageren.
 
Eerste bewoners zitten inmiddels in het aquarium.
6x Caridina multidentata (Japonica garnaal)
2x Anatome Helena (Slaketende slak)

Het eerste gedeelte van de poetsploeg is inmiddels toegevoegd aangezien ik erg veel last heb van slakjes en ik inmiddels ook wat draadalg zag ontstaan.
Binnenkort mogelijk nog wat meer Japonica garnalen aanschaffen, maar eerst eens even kijken hoe effectief deze eerste 6 al zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan