Zwerfvuil en oppervlakte vuil


R

Ricardo87

Guest
Heb me bak nu 3 tal weken draaien met een nieuwe filter
Een SunSun 302
Technische gegevens:
Type: Aquarium extern filter SunSun 302
Max. pompvermogen: 1000 l/h
Max. opvoerhoogte: 140 cm
Spanning: 220V / 50Hz
Vermogen: 18W
Max. aquariumgrootte: 400 Liter
Filtervolume: ca. 8 liter
Filtermanden: 3
Slangaansluiting �: 23 mm
Kabellengte: 180 cm
Afmetingen: 28 x 28 x 43 cm
Gewicht: 4,5 kg
Beschermingsklasse: IP44
Garantie: 1 jaar

Echter heb ik veel last van zwerfvuil en oppervlakte vuil. Me oppervlakte afzuiger lijkt niet genoeg af te zuigen.

Me Filtermandjes zijn als volgt gevuld van onder na boven.

Bioballen
Keramische pijpjes
Groffe blauwe mat + witte filter watten

De instroom zit links tegen het zijraam aan met een spraybar over de hele breedte en de uitstroom zit teven links net voor de instroom

Iemand wat tips?
 
Foto zegt meer, Ricardo.

En hoe is de instroom onder water?
 
Foto is op moment moeilijk zit op me werk :(

Ik heb maar 1 instroom dat is de spraybar op de oppervlakte. Kan ik eventueel een koppelstuk tussen de instroom zetten om ook een instroom te cre�ren na onder toe ?
Me spraybar bestaat wel uit 2 pijpjes van ieder cm of 15/20 die inelkaar geschoven zijn dus kan eventueel een na beneden richten.
Ook zitten de gaatjes beetje schuin in het pijpje waardoor er wel een goede circulatie komt aan het oppervlakte.
Ben alleen niet zeker van de plaatsing van de invoer en uitvoer en of me filter wel goed gevuld is?
 
Is dat op die Amazonebak?

Waar die knik in zat?
Zuigt hij niet teveel zand naar binnen?

Of vuil van je hout?
 
Ja van me amazone. Heb er al een stuk tussen uit gehaald. Hij hangt nu cm of 5 van de bodem af. De knik in de slang heb ik al verholpen door de slang meer te laten rusten en geen gekken bochten te laten maken. Heb eigelijk de filter al 2 weken niet opgehad omdat hij nog aan het indraaien was. Zal straks thuis is watten van het filter uitspoelen of vervangen.
 
Ben zo van mening dat zoals een juwel interne filter beter werkt dan al die ballen en pijpjes in je filter.
Me interne filter van juwel had onderin groffen matten 3 stuks en dan daar boven wat fijnere 3 stuks met watten boven op en nooit zwerf vuil gehad. Misschien deze filter ook maar zo indelen. Onderin groffen dan er tussen in wat minder en boven in de watten
 
Is het ook de mogelijkheid om de slangen in te korten zodat hij misschien harder zuigt ? Me slangen zijn aardig lang moet ik zeggen
 
Hoe langer de slang des te minder kracht. Bij lange slangen heb je gewoon verlies. Je moet de slangen zo inkorten dat je iets slang over hebt zeg maar maar niet zo dat je overtollig veel slang gebruikt.
Iets speling moet er natuurlijk zijn want hij moet niet strak gespannen zijn zo n slang.

Je moet de filter zo indelen dat je beneden grof hebt en dan fijn bovenin. Ik heb onderin wat pijpjes en dan de matten met watten bovenop.
 
Dan ga ik straks als ik thuis ben van het werk is de slangen wat inkorten. Heb nu veel overtollig slang hangen. Kort hem dan zo in dat er nog een soort van kleine buiging in de slang zit dat het niet te veel op spanning staat.
Heb van onder na boven Bioballen , Pijpjes en dan witte watten met witte filtermat er op.
Ben eigelijk net zo bekent met de bioballen. Zit te denken om de pijpjes onderin te doen en dan de tweede blauwe groffen filtermat/wat en boven in de witte.
 

Terug
Bovenaan