P
Peter03
Guest
Beste allen,
Mijn Vision werd lange tijd gefilterd door de Eheim pro 4, 250T.
Echt mooi helder kreeg ik de bak niet, wat ik ook probeerde. Het bleef een troebel gebeuren
In mijn optiek was de capaciteit wat te krap voor de gezelschapsbak.
Gisteren een nieuwe filtersysteem gewisseld met voldoende capaciteit in het kader dat je er beter mee verlegen kan zijn dan om verlegen qua capaciteit.
De bak draait nu op een JBL cristalprofi e1902.
Ik heb een dosis startbacterie in de filter gedaan om een en ander op te starten.
Probleem: er blijft veel zwevend vuil in de bak zitten waarvan ik had verwacht dat dit grotendeels minder zou worden.
Zelf geprobeerd:
- Inlaat links achterin hoek geplaatst
- Uitstromer rechts achterin geplaatst
- Standaard uitstromer (buis met gaatjes) verwijderd.
- diffuser (nozzle) geplaats. Deze geeft veel waterverplaatsing
- uiteindelijk heb ik de uitstromer en diffuser eruit gehaald en nu stroomt het water recht naar beneden in de hoop dat het zwevend vuil naar beneden zou zakken. Ook dit is na 12 uur filteren niet echt effektief.
Is het een optie om de filterinhoud van 1 korf te vervangen voor een ClearMec?
De vissen doen het goed, de planten groeien goed, dagelijkse dosering EasyCarbo, maar zo langzamerhand ben ik het spoor bijster.
Ik hoop dat er iemand wat bruikbare tips heeft
Mijn Vision werd lange tijd gefilterd door de Eheim pro 4, 250T.
Echt mooi helder kreeg ik de bak niet, wat ik ook probeerde. Het bleef een troebel gebeuren
In mijn optiek was de capaciteit wat te krap voor de gezelschapsbak.
Gisteren een nieuwe filtersysteem gewisseld met voldoende capaciteit in het kader dat je er beter mee verlegen kan zijn dan om verlegen qua capaciteit.
De bak draait nu op een JBL cristalprofi e1902.
Ik heb een dosis startbacterie in de filter gedaan om een en ander op te starten.
Probleem: er blijft veel zwevend vuil in de bak zitten waarvan ik had verwacht dat dit grotendeels minder zou worden.
Zelf geprobeerd:
- Inlaat links achterin hoek geplaatst
- Uitstromer rechts achterin geplaatst
- Standaard uitstromer (buis met gaatjes) verwijderd.
- diffuser (nozzle) geplaats. Deze geeft veel waterverplaatsing
- uiteindelijk heb ik de uitstromer en diffuser eruit gehaald en nu stroomt het water recht naar beneden in de hoop dat het zwevend vuil naar beneden zou zakken. Ook dit is na 12 uur filteren niet echt effektief.
Is het een optie om de filterinhoud van 1 korf te vervangen voor een ClearMec?
De vissen doen het goed, de planten groeien goed, dagelijkse dosering EasyCarbo, maar zo langzamerhand ben ik het spoor bijster.
Ik hoop dat er iemand wat bruikbare tips heeft