Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Deze middag weer even wat gesnoeid. Het sterrenkruid was enorm gegroeid. Heb de mooie frisse toppen terug geplant.
De lobelia heb ik ook de toppen terug gezet.
Ik heb nu ook 3 Echinodorus bloem stelen.
Binnenkort heb ik dus nieuwe plantjes in de aanbieding. Paul Kloecker en Red diamond.

Morgen de waardes eens meten. Hopelijk is de Silicaat nu gezakt.
Ook een kijken of de GH en KH goed aangemaakt zijn.

Genoeg getypt, hier het resultaat.

Links.
image.jpeg


Rechts.
image.jpeg
 
Hoe heb je de easy lichten ingesteld met de timer? (Tijden en % licht)

Het is inmiddels wel weer iets veranderd. Ten opzichte van het begin.
De voorste lamp gaat van 11:00 tot 21:00 aan.
De achterste lamp gaat om 14:00 tot 22:00 aan.
De lampen gaan van 0% naar 100% en van 100% naar 0% in een uur tijd.
 
Het is inmiddels wel weer iets veranderd. Ten opzichte van het begin.
De voorste lamp gaat van 11:00 tot 21:00 aan.
De achterste lamp gaat om 14:00 tot 22:00 aan.
De lampen gaan van 0% naar 100% en van 100% naar 0% in een uur tijd.

Bedankt, ik geef geen CO2 en heb nu 8,5 uur belichting op 75% en inderdaad van 0 naar 75% en anders om.
 
Heb mijn led op 60% staan,begint met aan gaan om ongeveer 13.15 en uit begint die om 22.15 en het is dan om 22.50 donker.
 
Erg mooi!

Vooral de plant links achter in de hoek.
 
Ik vindt de Nymphoides hydrophylla 'Taiwan' ook een erg mooi plantje.
En in je bak staat hij zeer schoon Marcel!
 
Ik vindt de Nymphoides hydrophylla 'Taiwan' ook een erg mooi plantje.
En in je bak staat hij zeer schoon Marcel!

Cédric, ik ben er zelf ook heel erg blij mee. Ik zie nu ook, dat de bovenste bladeren adaptief plantjes maken.
Dus ik heb binnenkort stekjes. Ook van Echinodorus.
 
Paar plaatjes.

image.jpeg



image.jpeg



image.jpeg



image.jpeg
 
Prachtige plaatjes!

Ziet er erg fris uit, de planten zijn super mooi op kleur.

Heb je vast wat uurtjes inzitten om de planten op deze manier te verzorgen.

Tevens een leuk visbestand.
 
Mooie foto's weer! Leuk ook dat plantje wat naar beneden groeit vanaf waterlijn op de achterwand! :)
 
Mooie foto's weer! Leuk ook dat plantje wat naar beneden groeit vanaf waterlijn op de achterwand! :)

Dat plantje is de Hemianthus callitrichoides. Er zijn wat plukjes op de achterwand terecht gekomen, en daar goeien ze uitstekend. Zowel bovenwater, als onder de waterlijn.

De vissen vinden het ook fijn, ze zitten daar tussen te snuffelen naar voedsel.
 
Geen idee. Was puur een vraag omdat je ook wel vaak knippen en herplaatsen ziet bij HC.
(maarja je ziet HC ook wel eens op lavasteen, hoe die mensen dat dan doen....)
 
Dat plantje is de Hemianthus callitrichoides. Er zijn wat plukjes op de achterwand terecht gekomen, en daar goeien ze uitstekend. Zowel bovenwater, als onder de waterlijn.

De vissen vinden het ook fijn, ze zitten daar tussen te snuffelen naar voedsel.

Leuk! Ik lees altijd dat HC voor veel mensen een lastig plantje is, maar bij jou komt ie dus gewoon tevoorschijn op andere plekken en groeit daar lekker verder!
 
Beste Marcel, ik besloot om ook maar eens een kijkje te nemen in jouw foto album. Je hebt mij al voorzien van vele adviezen en tips en ik was toch wel heel nieuwsgierig naar jouw bak. En ik kan maar 1 ding zeggen: Prachtig! :smitten:

Dankzij jouw album weet ik nu ook dat mijn "Braziliaanse klimop" eigenlijk de Nymphoides sp. 'Taiwan' is :p

Waar ik voornamelijk jaloers op ben is je lotus, wat staat die er mooi bij zeg! :D
 
Leuk! Ik lees altijd dat HC voor veel mensen een lastig plantje is, maar bij jou komt ie dus gewoon tevoorschijn op andere plekken en groeit daar lekker verder!

Wat ik eigenlijk het lastige vind. Is bepalen wanneer het gesnoeid moet worden. Ik was dus te laat. Het laat dan los.
En dan moet je het eruit pakken, en allemaal weer terug planten. Monnikenwerk.
 
Beste Marcel, ik besloot om ook maar eens een kijkje te nemen in jouw foto album. Je hebt mij al voorzien van vele adviezen en tips en ik was toch wel heel nieuwsgierig naar jouw bak. En ik kan maar 1 ding zeggen: Prachtig! :smitten:

Dankzij jouw album weet ik nu ook dat mijn "Braziliaanse klimop" eigenlijk de Nymphoides sp. 'Taiwan' is :p

Waar ik voornamelijk jaloers op ben is je lotus, wat staat die er mooi bij zeg! :D

Leuk dat je hier bent komen kijken.
Dus je hebt nu nog een braziliaanse klimop nodig.

De lotus krijgt dus 1 à 2 keer per jaar de JBL balletjes. En regelmatig de hoge bladeren weghalen.
 
Ben nu al een aantal weken met puur osmose water aan het verversen. Dit ivm het hoge silicaat gehalte in het kraanwater.
Kraanwater bevat 25 mg/l SiO2
De GH verhoog ik met GH+ mineral van Salty shrimp.
De KH verhoog ik met KH+ van colombo.

Vandaag maar eens het aquarium gemeten.
KH 4
GH 6
Silicaat 0,2 mg/l (was ruim 2 mg/l)

Tevens beginnen de bruine algen op de achterwand te verminderen. Er komt weer kale achterwand in het zicht.

Binnenkort weer plaatjes.
 
Mooie bak Marcel,

Heb je helemaal geen gebruik gemaakt van een voedingsbodem?
 
Ok, ga morgen kijken voor een aquatlantis fusion 120x40 en ben al een tijdje aan het uitvinden hoe ik het straks allemaal wil hebben.
 
Ok, ga morgen kijken voor een aquatlantis fusion 120x40 en ben al een tijdje aan het uitvinden hoe ik het straks allemaal wil hebben.

O, dat wordt leuk morgen. Kijk ook eens naar de Fusion 120x50. Zelf vind ik dat je daar meer mogelijkheden hebt door de diepte. 40 cm is best wel ondiep. Dus je planten staan erg vooraan.
Maar dat kun je morgen zelf gaan zien. Ben heel benieuwd wat het gaat worden.
Ga je hier ook een foto topic maken?
 
Ben ook benieuwd hoe het aquarium er in het echt uitziet.
Wellicht dat ik ook alles bij ga houden.
Morgen eerst kijken voor het aquarium en dan kijken welk extern filter erbij past en eventueel ook een co2 systeem.

En dan natuurlijk de inrichting, planten en vissen nog.
 
Heel knap, en knappe foto's ook trouwens. Mooie combinatie van planten en kleurschakeringen, en wat staan ze er goed bij!
 
Heel knap, en knappe foto's ook trouwens. Mooie combinatie van planten en kleurschakeringen, en wat staan ze er goed bij!

Dank voor de complimenten.
 
Omdat ik morgen weer ga rommelen in de bak. Toch maar een foto. Staat er nu juist zo mooi bij.

biljoenblik099.jpg
 

Terug
Bovenaan