Bestand voor een 110/130 breed aquarium


Johan153426

Member
Lid geworden
20 september 2023
Berichten
11
Leeftijd
31
Hallo allemaal: September hopen wij de sleutel te krijgen van ons nieuwbouwhuis en begin volgend jaar hopen wij dan klaar te zijn. We hebben een nis van 130cm waar ik graag een zo groot mogelijk aquarium kwijt wil

Zelf al aan het rondkijken geweest en een Eheim Incpiria 430 lijkt mij wel wat qua afmetingen 130 x 60 x 65, zijn er andere goede alternatieve met een droogkamer/buizenschacht? Als jullie goede alternatieve weten hoor ik het graag.

Bestand is nog echt een hele zoektocht: zelf ben ik altijd gecharmeerd geweest van de Neon Tetra/of Kardinaal Tetra, otocinclus affini en de Ramirezi. Ben benieuwd of jullie daarin een advies hebben qua bestand qua bijvissen en of het überhaupt een goede samenstelling is. Adviezen voor een ander harem/koppel vis is altijd welkom, liefst niet te groot en een redelijke kans op broedzorg/nakweek te zien.

Weet niet of dit de juiste plek is, maar zo niet, mag hij verplaatst worden.
 
Ach met die maten kunnen er ook een paar mooie Maanvissen in.
 
Of Thorichthys elliotti's of Pseudocrenilabrus soortjes of.....
De keuze is reuze!
 
  1. Zeker kunnen er maanvissen in, echter twijfel ik nog erg, aangezien ik vaak neig naar kleinere vissen.
  2. Ik ben bekend met de 6 maanden indraaien voordat er Oto's in kunnen.
  3. De Ramirezi is inderdaad een gevoelige vis, echter kom ik vaak weer terug op dit type, daarom ook dit topic voor ideeën qua andere soorten die minder gevoelig zijn.
 
Ken je de Pseudocrenilabrus multicolor, nicholsi, philander (3 verschillende ondersoorten)?
Boliviaanse ram (Microgeophagus altisponus?
Ook mooie soortjes, met iets meer weerstand.
 

Terug
Bovenaan