CO2 Sodastream eventueel via Ali ?


sterremos

Well-known member
Lid geworden
3 oktober 2023
Berichten
85
Leeftijd
64
Helaas weer eens een vraag over CO2, er zijn er al vele gepost op het forum

Maar ik ben al een tijdje aan het oriënteren en googelen en doornemen uit het forum voor een CO2 setup.
CO2 is nieuw voor me, in mijn cichliden aquarium had dit niet nodig.

Met het nano bakje wil ik hiermee ook een start maken,, Qua hoogte kan ik 33cm kwijt in de kast onder het aquarium.
De meeste gangbare CO2 flessen zijn lang en smal en in combinatie met de meters/ventielen bovenop de CO2 fles gaat dit niet passen qua hoogte.
Nu heb ik een optie om eventueel een fles naast de kast te plaatsen, daar heb nog wat ruimte tussen de kast en het gordijn, en valt niet op in de kamer.
Nu ben ik wel gecharmeerd over de mogelijkheid van sodastream flessen, voordeel is dat ik deze overal kan omruilen, Hema ,AH, Blokker.
Nu komt het meeste uit China, en kijkende bij webwinkels lijken mij de drukregelaars en de magneetventielen daar ook vandaan te komen.


Mijn vragen
Ik bestel vaker bij Ali, dus denk ik dat dit hiervoor een goede optie is, wie heeft er ervaringen met deze drukregelaars vanuit China?
Wie heeft een Sodastream setup , en kan mij helpen, zie allemaal verschillende aansluitingen,
Misschien een andere (betere) opties



Alvast dank voor het meedenken

Ron
 
Nu heb je een klein bakje maar het is wel duur denk ik en je kan ook zelf met een omgekeerd bakje en bio co2 gaan werken.
 
Volgens mij heeft een sodastream cilinder een totaal afwijkende maat dan onze gebruikte CO2 regulators.
Ik denk dat dit niet gaat werken
Er bestaan adapters voor, ooit gezien in een NL shop maar ik weet niet meer waar. Ik zal eens op zoek gaan.
 
IMG_4669.jpeg



IMG_4667.jpeg




IMG_4666.jpeg




IMG_4668.jpeg
 
Een nieuwe sodastreamcilinder kost 25 euro en een hervulling kost 13,- en dat is voor 425 gram.
Als ik bij de LFS mijn 500 grams laat vullen ben ik 15 euro kwijt. Dus dat ontloopt elkaar niet zoveel.

Toch een goede tip om hiermee te kunnen werken met een adapter. Weer wat geleerd :thumbs:
 
Een nieuwe sodastreamcilinder kost 25 euro en een hervulling kost 13,- en dat is voor 425 gram.
Als ik bij de LFS mijn 500 grams laat vullen ben ik 15 euro kwijt. Dus dat ontloopt elkaar niet zoveel.

Toch een goede tip om hiermee te kunnen werken met een adapter. Weer wat geleerd :thumbs:
Wat zijn de afmetingen van een reguliere 500 grams cilinder?

De Sodastream cilinders zijn 36 hoog met een doorsnede van 6 cm. Vlakke bodem.
Edit: BLokker heeft identieke cilinders voor hun eigen systeem en die navullingen zijn goedkoper. Achterhaald
 
Hoi Nicole, aan de foto's te zien heb jij dus een Co2 Setup, ben je er tevreden mee.
en welke set heb je?

Ron
 
Een nieuwe sodastreamcilinder kost 25 euro en een hervulling kost 13,- en dat is voor 425 gram.
Als ik bij de LFS mijn 500 grams laat vullen ben ik 15 euro kwijt. Dus dat ontloopt elkaar niet zoveel.

Toch een goede tip om hiermee te kunnen werken met een adapter. Weer wat geleerd :thumbs:

We leren allemaal :)(y)
 
Ja erg duur, mijn 2L CO2 fles
Jee wat een prijzen. Ik betaal hier bij Holthausen 11 euro voor 2 kilo. Laat ik 3 flessen vullen van 2 kilo dan betaal ik iets van 3 euro per kilo.
Ja erg duur. Ik heb hier niet direct een proffesioneel vulstation in de buurt. Dus mijn 2L CO2 fles kost me gewoon 27,50 om te laten vullen
 
Hoi Nicole, aan de foto's te zien heb jij dus een Co2 Setup, ben je er tevreden mee.
en welke set heb je?

Ron
Ik heb geen aquaria meer staan. Maar had de CO2 set gekocht bij https://www.devisvoerwebwinkel.nl/ (geen aandelen ;) )
Ik heb niet hun standaardset gekocht maar losse onderdelen zodat ik meer keuze had.

Ik had printscreentje voor je willen maken van mijn bestelling destijds maar die staat er niet meer bij als ik inlog.
Zal eens gaan neuzen of ik nog de digitale nota heb en daar een stukje als printscreen kan plaatsen.


Jee wat een prijzen. Ik betaal hier bij Holthausen 11 euro voor 2 kilo. Laat ik 3 flessen vullen van 2 kilo dan betaal ik iets van 3 euro per kilo.
Hier was het 25 euro voor 2 liter.
 
net contact gehad met een chinees ;)

kreeg een link van soda adapters, en daar zit ook gelijk een druk meter op voor de fles.
hierop eens verder borduren .....

soda.png
 
Is dat werkdruk of flesdruk? Weet je dat?
is volgens mij de flesdruk, kan niet meer chatten met , ze zijn nu niet meer online
maar kijkende de site heb ik twee optie, met meters en zonder meters.
Voordeel van geen meters is de compactheid, en denk een meter met de flesdruk is volgens mij voldoende
Morgen weer even verder contact hebben, zie wel mogelijkheden voor een mooie prijs :)

soda 2.png
soda 1.png
 
is volgens mij de flesdruk, kan niet meer chatten met , ze zijn nu niet meer online
maar kijkende de site heb ik twee optie, met meters en zonder meters.
Voordeel van geen meters is de compactheid, en denk een meter met de flesdruk is volgens mij voldoende
Morgen weer even verder contact hebben, zie wel mogelijkheden voor een mooie prijs :)

Bekijk bijlage 367621Bekijk bijlage 367620
Benieuwd, houd ons hier op de hoogte.

Edit: ik zou gaan voor een meter met zowel fles- als werkdruk, dus de eerste variant. Ik heb geen idee wat het bij de Chinese vrienden kost maar houd er rekening mee dat garantie verhalen wel een puntje is.
 
Benieuwd, houd ons hier op de hoogte.

Edit: ik zou gaan voor een meter met zowel fles- als werkdruk, dus de eerste variant. Ik heb geen idee wat het bij de Chinese vrienden kost maar houd er rekening mee dat garantie verhalen wel een puntje is.

Inderdaad is de garantie een dingetje, maar voor rond de €35 kan ik wel de kans wagen.
waarom zou je twee meters voorstellen, volgens mij zou de flesdruk toch voldoende moeten zijn?
Deze is van belang voor het vervangen van de fles, Waarom zou je de werkdruk willen aflezen, het ventiel geopend is, en je kan de bellen tellen is dat toch voldoende?
of vergeet ik iets?

Ron
 
spulletjes vandaag binnen gekregen, en alles past gelukkig. via MP worden veel sodastream flessen aangeboden, dus vd week er een opgehaald.

de verloop past ook, dus kan ik volgens mij alle kanten op, met de verloop zou ik ook de sodastream kunnen laten vullen.

Morgen kijken of ik het werkend ga krijgen, dan heb ik denkelijk een goedkope oplossing zou je CO2 willen he3bben.
Kosten,
Verloop €10,
CO2 drukmeter €31
Sodastream €15
 

Bijlagen

  • IMG_20231116_133514.jpg
    IMG_20231116_133514.jpg
    2.4 MB · Weergaven: 39
  • IMG_20231116_133544.jpg
    IMG_20231116_133544.jpg
    3.6 MB · Weergaven: 42
  • IMG_20231116_133946.jpg
    IMG_20231116_133946.jpg
    3.5 MB · Weergaven: 45
Zou je een link kunnen sturen en past deze gewoon zo op de sodastream?
Aan de stekker te zien zit de solenoid valve al inbegrepen?
 
is volgens mij de flesdruk, kan niet meer chatten met , ze zijn nu niet meer online
maar kijkende de site heb ik twee optie, met meters en zonder meters.
Voordeel van geen meters is de compactheid, en denk een meter met de flesdruk is volgens mij voldoende
Morgen weer even verder contact hebben, zie wel mogelijkheden voor een mooie prijs :)

Bekijk bijlage 367621Bekijk bijlage 367620
Mijn advies: Neem alle delen in een standaardvorm én apart! Wanneer bij jouw afbeelding iets stuk gaat moet je alle delen zoals een druppelteller magneet ventiel enz. vervangen. Dat maakt alles onnodig duur. Neem dus alle delen afzonderlijk. Koop je iets bij bijvoorbeeld Colombo dan past daar alleen weer iets op van Colombo vandaar ga voor standaardwaarden. Hetzelfde geldt ook bij andere "merkartikelen" veelal. Edit: Ik zie dat dit bericht ook al overbodig is geworden en dat het ook niet om de CO2 vorm (gas flessen gaat) Nou ja, misschien nuttig voor later.
 
Zou je een link kunnen sturen en past deze gewoon zo op de sodastream?
Aan de stekker te zien zit de solenoid valve al inbegrepen?


en de soda adapter

 

Terug
Bovenaan