Discus enkel zichtbaar in donker


Wolf1976

Well-known member
Lid geworden
10 april 2021
Berichten
78
Leeftijd
48
Hallo allemaal

MIsschien een vreemde vraag maar ik heb een groep van 10 Discussen wat erg goed gaat enkel sinds een tijdje had 1 vis (kobalt) het probleem dat hij af en toe als een raket door de bak ging en aan het schuren was tegen het kienhout (kreeg ook schuurplekjes op de huid).

Op advies behandeld met Manacil, vis blijft goed op kleur en eet enkel zit nu bijna de hele dag achter het kienhout geplakt.

Wat me nu ineens opvalt is dat wanneer het licht savonds uitgaat hij ineens wel vrij door de bak zwemt ????

Ik wilde voor de zekerheid de bak mnet Ecyocell Forte behandelen als voorzorg tegen eventueel andere ziektes gezien ik dacht aan een huidparasiet

Wie oh wie kent dit verschijnsel dat de vis enkel in donker naar voren komt en wat is hiervan de oorzaak??
 
Met temperatuur waar discus in rond zwemt kun je huidparasieten vrijwel uit sluiten. Manacil zou deze zeker hebben opgeruimd.

Volgens mij meer zoeken in wormen dan wel flagelaten. Kijken naar ontlasting, kieuwbewegingen. Bultjes, gaatjes of iets anders raars op de kop.

Foto van de patient is ook handig.
 
voor zo goed als iedere aquariumvis geld...licht van boven het water = gevaar voor aanvallen van boven.
Vissen vinden zo'n zonnebank helemaal niet leuk.
 
Allemaal dank voor jullie tips, bleek om huidparasiet te gaan. 2 keer een goed zoutbad en is nu weer de oude!
 

Terug
Bovenaan