Dubai 80 (Killerfish)


Dit is de rol die ik liggen heb en die kan je op de gewenste lengte afdoen maar je hebt maar 2 aansluitingen zoals te zien is op bijgaande foto,wat doe ik dan met de rest van de rol zonder een aansluiting ?
Nieuwe Rol Led verlichting 007.JPG
 
Dit is de rol die ik liggen heb en die kan je op de gewenste lengte afdoen maar je hebt maar 2 aansluitingen zoals te zien is op bijgaande foto,wat doe ik dan met de rest van de rol zonder een aansluiting ?
Bekijk bijlage 20823
Of zelf een aansluiting aanmaken, stelt vrij weinig voor.
Met een ir controller kun je de strips aansturen. Een adapter in de controller en klaar is kees :)
Deze controller bedoel ik dan, waarop de meeste 12v adapters wel werken. Ligt wel aan je strip hoeveel je nodig hebt aan voltage, maar meestal is dit wel voldoende. Dat kabeltje links is voor de afstandsbediening en deze controller heeft een dubbele aansluiting (komt van miniinthebox)
20170711_161123.jpg
 
En ook weer tijd voor een update. Bak gisteravond al een hardscape gegeven, maar beviel me toch niet helemaal. Vandaag maar weer anders, daar geen foto van helaas...
20170711_125314.jpg


En nadat ik mijn eigen planten in de bak had gezet, toch maar naar de lfs gegaan en thuisgekomen met deze 3 planten. Crypoto's zijn de paarsachtige planten van een eerder post. Niet helemaal te zien zo, maar in het water al een stuk beter.
20170711_152118.jpg


De bak nog niet helemaal gevuld omdat ik nog wat heb gekit aan de binnenkant van mijn filter. Water kan op het moment dus niet veel hoger. Bak is gevuld met deels oud water maar vooral nieuw kraanwater, al is dit praktisch hetzelfde door mijn verversingen. Plan is vanavond de bak helemaal te vullen en mijn interne filter te laten draaien. Kan ik alles even aankijken of ik nog wat wil aanpassen of niet. Donderdag zullen denk ik de vissen terug verhuizen en dan een dag of wat erna mijn vissen ophalen. Deze zijn besteld en komen als het goed is binnen. Daarnaast ook een anubias meebesteld, om toch het rechter stuk wat meer op te vullen op het horizontale stuk zeg maar, de plek waar voorheen altijd de varens zaten. De echinodorus links komt hoger en zal als het goed is ongeveer tot aan het oppervlak groeien. De crypo's bewust zo neergezet om een soort van gangetje naar het huisje erachter te maken. Om die reden is het hele stuk ook niet gevuld met het laagblijvende plantje. Ben eigenlijk best tevreden zo, even kijken of dat zo blijft als de bak helder en helemaal gevuld is. En ja.. Ik moet het glas nog schoonmaken :eek:
20170711_160634.jpg

20170711_162010.jpg
 
Heb je voor mij een link waar ik dat dan kan kopen Mike en hoeveel heb ik er zo nodig om in alle 4 de deurtjes van mijn 2 onderkasten licht te hebben ?
 
Ziet er alweer dik in orde uit Mike,ik volg jouw topic heel graag hoor.:)
 
Heb je voor mij een link waar ik dat dan kan kopen Mike en hoeveel heb ik er zo nodig om in alle 4 de deurtjes van mijn 2 onderkasten licht te hebben ?
Ik heb de controllers hier vandaan. Adapter had ik nog en komt hier vandaan.

Ziet er alweer dik in orde uit Mike,ik volg jouw topic heel graag hoor.:)
Tnx! Fijn om te horen

Ik heb ikea kastverlichting. Gaat aan met sensor zodra de deur open gaat. Heel makkelijk.

Plaatje van Ikea.

Bekijk bijlage 20822
Is zeker ook een optie! Had de strip nog liggen maar mocht deze stuk gaan klinkt dit ook wel heel goed moet ik toegeven! Tnx voor het meedenken!
 
Van Ikea is ook wel mooi maar te lang voor in de onderkastjes.
 
En om te blijven updaten :D

De bak gevuld met water en mijn pompje van de skimmer aangesloten in het filterhuis. Bak is nog wat wazig, maar dit zal wel bijtrekken in de loop van de avond. Ik ben er best heel erg tevreden mee, nu mag alles nog lekker groeien. Moet mijn tweede filter nog aansluiten, even aan het kijken hoe precies, maar dit zal sws na/vlak voor het overzetten van de vissen zijn om het filter zo veel mogelijk draaiend te houden en de vissen niet zonder filter te laten zitten.
Filters niet schoongemaakt, ondanks dat deze waarschijnlijk vrij vol zweefvuil zitten. Maar wil het nog niet riskeren de bacteriën te vermoorde en ze lopen nog vrij hard door dus echt heel nodig is het volgens mij nog niet. Over een maandje ofzo maar doen als alles lekker draait. Alleen nog even kijken om dat pijpje links met wat kit ofzo in te smeren... valt ie wat minder op. Daarentegen zullen de planten er voor gaan groeien. We shall see. Daarnaast zal ik amper thuis zijn met volle verlichting en met de ledstrips zal hij een stuk minder opvallen lijkt mij
20170711_203456.jpg


Linksvoor. Dat roostertje van het filter zit dichtgekit en het filter werkt zoals gepland (foto houden jullie tegoed). De Echinodorus zal tot aan het oppervlak groeien met daarvoor de crypto's. Het huisje is zichtbaar, maar toch ook weer niet. Hoop dat die ook gebruikt gaat worden
20170711_203511.jpg


De kleine javavarens welke op het hout staan. Stonden voorheen niet op een goede plek, vooral de ene in het begin niet waardoor hij wat is afgestorven. Misschien de bruine bladeren er maar uitknippen, al doet hij het al weer een stuk beter
20170711_203516.jpg


De anubias rechts welke morgen hopelijk wat breder geplant kan worden met nieuwe plantjes. Wordt dus vervolgd..
20170711_203528.jpg


En de rechter hoek waar de javavaren trident mijn intake verstopt, maar gelijk een mooie vulling geeft en een verstopplekje voor de vissen. Nu wat uit elkaar getrokken, groeit hopelijk mooi dicht. Filterkorfje ook een stuk minder in het zicht.
20170711_203532.jpg


Tips en opmerkingen zijn van harte welkom! Voor alsnog de javavarens niet gebruikt en denk ook niet dat die er in gaan komen. Vind dit wel wat hebben, al mis ik toch ook wel weer wat planten aan het oppervlak ofzo. Misschien in het gat boven de anubias ofzo? Maar wat dan?! Er is op zich wel ruimte om wat te planten, ben alleen bang dat het onderste deel dan af zal sterven bij een gebrek aan licht
 
Alweer een zeer mooie update welke we van jou gewoon zijn beste vriend,je hebt er verstand van zoveel is wel zeker.:thumbs:
 
Wauwie mooie bak!
Ik ben jaloers op al je kleine anubiasjes!
 
Heel mooi resultaat. Laat maar lekker groeien.

Probeer het filter het liefst tot 2 maanden vol te houden.

De bodem is het grootste filter, maar duurt zeer lang eer die is opgebouwd.

Daar heb ik mij ook flink op verkeken.
 
Mike, goed bezig! Complimenten. Ben benieuwd naar de resultaten van je skim/filter...........
 
Alweer een zeer mooie update welke we van jou gewoon zijn beste vriend,je hebt er verstand van zoveel is wel zeker.:thumbs:
Tnx, fijn om te horen

Wauwie mooie bak!
Ik ben jaloers op al je kleine anubiasjes!
Tnx en ja, die anubias is inderdaad flink gegroeid. Ooit... Lang geleden... was het nog een heel klein plantje. Even teruggezocht in het archief en uitgekomen bij deze post. De eerste waar ik mijn anubias in een bak vab mstaan. Flink gegroeid, al mag dat ook wel na bijna 3 jaar. Rechts te zien, op het stuk hout wat wederom in mijn bak staat

Heel mooi resultaat. Laat maar lekker groeien.

Probeer het filter het liefst tot 2 maanden vol te houden.

De bodem is het grootste filter, maar duurt zeer lang eer die is opgebouwd.

Daar heb ik mij ook flink op verkeken.
Bedankt voor het compliment en de tip! Ga ik er inderdaad wat langer mee wachten. Bodem heeft wel constant in het water gestaan en heb er ook constant één van de externe filters op gehad. Is wel afgezogen en wat heen en weer geschoven, hopelijk is er wat van de bacteriën blijven leven. Maar wil het risico zoals genoemd niet nemen dus inderdaad geduld hebben. Voorheen altijd wel goed gegaan, maar toch. Better safe than sorry

Mike, goed bezig! Complimenten. Ben benieuwd naar de resultaten van je skim/filter...........
Tnx, zelf ook erg tevreden mee. Even laten groeien en wellicht nog een kleine aanpassing hier en daar. Maar eerst maar even zo laten (op de anubias na die hopelijk vanmiddag toegevoegd gaat worden.
Ik houd je op de hoogte van mijn filter/skimmer. Werkt in ieder geval lekker de techniek weg, dus daar ben ik al heel blij mee.
 
Mooi bakje zo hoor:thumbs:
Tnx


Zojuist de lfs even gebeld of de vissen en planten al binnen waren en dat waren ze. Vissen waren al mooi op kleur, ondanks dat ze net uit een doos kwamen. Mogen zich daar even vermaken tot ik de bak hier netjes heb en klaar is voor vissen.
2 anubiasjes meegenomen om te planten, alvast wat foto's. De rest volgt snel
Kwam er ook thuis pas achter dat het de golden variant is... Ach, staat vast leuk :D

20170712_130902.jpg
20170712_130912.jpg
 
Het liet even op zich wachten want er kwam wat meer in de planning bij dan gepland :oops:
Vooraf alvast sorry voor de vele weerspiegelingen, veel foto's gemaakt overdag omdat ik er 's avonds geen tijd voor had/simpelweg niet thuis was

Maar tijd voor een grote update, te beginnen bij woensdag. Ik heb toen 2 anubiasjes opgehaald (zie vorige post), maar was toch niet helemaal tevreden om deze zo in de bak bij de andere anubias te zetten. Vond het toch wat te statisch dus besloten alle 3 de anubias (al telt mijn oude wel voor meer dan 1 :D ) uit elkaar te halen. Alles los in de bak drijvend had ik toch wat meer dan verwacht
20170712_132406.jpg


Netjes op een schaaltje gelegd om aan de slag te gaan
20170712_133220.jpg


En vervolgens het grote stuk hout ook uit de bak gehaald. Spulletjes klaargelegd, want de plantjes wouden zonder hulp niet blijven zitten. Dat tangetje ligt er rechts (en ergens nog 1) om de visdraad beter vast te kunnen pakken. Met natte handen kan ik nooit zo goed knoopjes leggen dus ik gebruik mijn beide minimultitools om de draadjes vast te pakken en de knoop beter aan te kunnen trekken. De pincetten en schaar om de draadjes ergens tussen weg te vissen en af te knippen als ze vast zaten. En omdat ik veel fijner werk met muziek, ziggo xite maar aangezet (valt vast niet op :rolleyes:)
20170712_133432.jpg


Na wat gepuzzel, gepruts en vastzetten, kwam het hout er na een tijdje zo uit te zien. Ik ben er best tevreden over en heb zo goed mogelijk mijn best gedaan om de visdraden zo vast te zetten dat ze niet tot nauwelijks zichtbaar zijn. En eenmaal in de bak bleek dit ook zo. Tenzij je heel goed kijkt, en het weet, kun je ze zien. Maar dan moet je echt je best doen. Mij valt het niet eens op
20170712_140225.jpg


En eenmaal klaar, het stuk weer in de bak gezet. Op een paar garnalen na is de bak dus nog steeds leeg qua vis. En nadat dit stuk weer in de bak stond, mijn mijn tweede externe filter ook op deze bak heb aangesloten.
20170712_162801.jpg


Omdat de bak gevuld is met vrijwel puur kraanwater, wel op temperatuur, eerst maar besloten wat water uit de bak te halen. Zo kan ik het 'oude' aquariumwater toevoegen uit de bakken waar de planten en vissen in zitten, om de shock (voor zover deze er komt) zo klein mogelijk te maken. En omdat er toch nog, op die paar garnaaltjes, niks in de bak zit voor de makkelijke weg gegaan. Slang in de bak en via het raam in de dakgoot :!
Valt me wel op dat omdat ik toch wel veel in de bak bezig ben, deze nog niet helemaal 100% schoon is. Wordt wel steeds beter, maar mijn filters moeten nog even hun best gaan doen.
20170712_153350.jpg
 
Laatst bewerkt:
En eenmaal gevuld met water en even draaiend, was het na een paar uur tijd voor de oude garde, te beginnen met de garnalen en helena's, welke in een aparte bak zaten
20170712_163117.jpg


De slakken mooi op 1 grote hoop, al zijn ze op het moment allemaal al gevlogen
20170712_163331.jpg


En na de slakken waren ook mijn L104 aan de beurt. Mooie scherpe foto's kunnen maken en samen met mijn blanco kuhli in het netje. De andere heeft zich helaas weer uit het filter weten te werken en is helaas na een dagje overleden. Ik denk door schade van de propeller in het filter
20170712_164818.jpg


En eenmaal in de bak bleven ze rustig poseren, dus een aantal van deze foto's wil ik jullie ook niet onthouden.
Numero uno
20170712_164919.jpg

20170712_165032.jpg


En Numero due, al was deze wat voorzichtiger
20170712_165137.jpg

20170712_164931.jpg


En na mijn L-nummers was het ook tijd voor mijn corydoras om over te gaan. Happy me, want ze blijken alle 8 nog te leven :D :smitten:Samen met mijn ene overgebleven hengeli in een netje, waarbij 1 van de cory's niet zo'n zin had te poseren. Toevallig op de foto weten te zetten bij het naar het oppervlak schieten
20170712_165430.jpg


En last bust not least mijn beaufortia/gastromyzon met de 3, ik denk mannelijke, pumila's, welke mooi rood in de vinnen zijn en blauwe tekeningen op de zijkant van hun lichaam hebben.
20170712_165826.jpg
 
Laatst bewerkt:
En nadat alles goed is overgezet en ik niks bijzonders heb gemerkt, gistermiddag maar naar de LFS gegaan. Mijn vissen waren binnen gekomen en ik kon eigenlijk niet wachten om ze op te halen. Omdat ik het eind vd middag en gehele avond weg zou zijn, overdag vast een paar foto's gemaakt. Allereerst natuurlijk even overwennen. Het rood is een beetje te zien, al zijn ze vrij vaal. Neem het ze is kwalijk..
20170713_113003.jpg


En net in de bak. Vind het mooi om te zien dat er enkele vissen tussen zitten die wat ouder zijn. Deel heeft al wel de vinnen wit, maar nog lang niet iedereen. Ook in formaat scheelt er flink wat. Op de achtergrond ook die ene overgebleven hengeli, die ondertussen ook mooi meezwemt. De vissen zijn nog wel wat schuw, dus heel goed krijg ik ze nog niet op de foto. Wel paar foto's kunnen maken welke ik jullie niet wil onthouden. Zijn nog niet helemaal mooi op kleur, maar de rode gloed en witte vinnen zijn al wel te zien
20170713_113508.jpg

20170713_204145.jpg


En omdat het stuk hout zo afgezaagd was, gelijk maar even een extra crypto meegenomen. Zelfde als linksvoor in de bak, om wat eenheid te houden. Deze geplant terwijl de vissen in de bak dreven
20170713_204140.jpg


Gisteravond de verlichting op de timers even op aan gezet om even wat foto's te kunnen maken terwijl het buiten donker was. Onderstaande foto's van de bewoners en inrichting, gemaakt rond 00:30 vannacht. Niet altijd even scherp, want was best heel moe. Wou wel de foto's maken nu de verlichting toch aan stond, veel geduld had ik dus niet helemaal :oops:

Beginnend met een totaalfoto, gevolgd door enkele bewoners
20170714_001830.jpg

20170714_001755.jpg

20170714_001726.jpg


En nieuwsgierig dat hij is :foto:
20170714_001720.jpg


En omdat het zo donker was, bleven mijn corydoras ook mooi liggen. Tijdje geleden al mooie close-up van mijn minder schuwe panda kunnen maken. Vannacht is het ook gelukt bij mijn goldstripes :smitten:
20170714_001707.jpg

20170714_001640.jpg


En mijn ramirezi vond het ook tijd om even te komen kijken. Nieuwsgierig beest dat het is
20170714_001659.jpg


3 reacties verder was dit het. Ben er zelf erg tevreden mee, al moeten sommige planten nog even groeien. Bak is ook bijna weer helder en de vissen raken iets meer gewend. Zal met een paar dagen wel weer even updaten. Is de bak als het goed is weer helemaal helder en zijn de vissen hopelijk wat gewend aan mij en de bak. Hoor graag wat jullie er van vinden!
 
Prachtige foto's Mike!

Je hebt erg je best gedaan. Het resultaat mag er wezen.

En nu de boel even wat rust gunnen.
 
Prachtige foto's Mike!
Je hebt erg je best gedaan. Het resultaat mag er wezen.
En nu de boel even wat rust gunnen.

Dank je! Rust ga ik de bak zeker geven. Van mijn kant wordt het lekker genieten van de bak en de nieuwe vissen.
Zojuist ook deze foto gemaakt. I know, glas is ondertussen al weer schoon :oops:
20170714_122145.jpg
 
Mike, dat stuk hout met ongebonden planten is geweldig :smitten:
 
Stukken hout zijn topstukken had ik al eens gezegd,zou ook eens moeten kijken om zoiets op hout te binden want mijn javamos wou niet op het hout blijven en drijft al een tijd bovenin de bak maar das goed voor de betta's die hebben dat graag.
 
Mike, dat stuk hout met ongebonden planten is geweldig :smitten:
Tnx, is een stuk mooier geworden dan verwacht. Hopelijk groeit de anubias nog wat dichter naar elkaar en wordt het 1 mooi geheel

@Altispinosa
Dat zijn het inderdaad, heb geluk gehad om ze tegen te zijn gekomen op mp. Javamos kun je vrij eenvoudig met visdraad op het hout binden, net als ik bij mijn anubias heb gedaan. Flink vastzetten met genoeg visdraad. Ziet er in het begin misschien wel even niet uit, maar groeit vanzelf wel over het draad heen als mooi matje. Of om zo'n keramisch ringetje heen binden die bij de plantjes geleverd worden. Dat ringetje zorgt er voor dat het mos blijft liggen als het ware en niet gaat drijven. Ook hier zal het mos op een gegeven moment het ringetje verbergen als het goed gaat groeien.
 
Tnx, is een stuk mooier geworden dan verwacht. Hopelijk groeit de anubias nog wat dichter naar elkaar en wordt het 1 mooi geheel

@Altispinosa
Dat zijn het inderdaad, heb geluk gehad om ze tegen te zijn gekomen op mp. Javamos kun je vrij eenvoudig met visdraad op het hout binden, net als ik bij mijn anubias heb gedaan. Flink vastzetten met genoeg visdraad. Ziet er in het begin misschien wel even niet uit, maar groeit vanzelf wel over het draad heen als mooi matje. Of om zo'n keramisch ringetje heen binden die bij de plantjes geleverd worden. Dat ringetje zorgt er voor dat het mos blijft liggen als het ware en niet gaat drijven. Ook hier zal het mos op een gegeven moment het ringetje verbergen als het goed gaat groeien.
Hier spreekt een ware expert he maat ;)
 
Heel mooi geworden!!!
 
Mooie inrichting met al dat hout! En een flinke school pracht roodvinzalmen! Hoeveel heb je er precies? Ik tel er 14 op de foto?

En mooie corydoras! Die goldstripe ben ik hier nog niet tegengekomen.
 
Mooie inrichting met al dat hout! En een flinke school pracht roodvinzalmen! Hoeveel heb je er precies? Ik tel er 14 op de foto?
En mooie corydoras! Die goldstripe ben ik hier nog niet tegengekomen.

Ben zelf wel van de natuurlijke inrichtingen en vandaar al dat hout. Zijn ook slechts 2 stukken.
Zijn inderdaad mooie corydorassen. Geluk gehad met de prijs op de vivariumbeurs.

Wat betreft mijn visbestand, op het moment zwemt het volgende in mijn bak:

Boven/midden
15x Aphyocharax rathbuni (roodvinzalmen)
03x Trichopsis pumila (dwergknorgoerami
01x Rasbora espei

Midden/onder
01x Electric blue ramirezi

Bodem
01x Kuhli
08x c. goldstripe
01x c. panda
02x L104

Overal
??x vuurgarnalen
01x Atyopsis moluccensis (aziatische waaierhandgarnaal)
01x gastromyzon/beaufortia
 
Dat stuk hout is echt prachtig, met al het groen erop! Erg mooi gedaan, en schitterende roodvinzalmen!
 
Je bak ziet er geweldig uit.
Die roodvinzalmen zijn ook erg mooi
 
Tnx beide! Ben idd best blij dat ik mijn vorige school heb ingewisseld voor deze. Bijkomend voordeel; ze zijn niet eens echt duur. Heb er €1,50 p.s voor betaald
 
Vissen doen het super en zijn al redelijk gewend. Ook mijn filter werkt naar behoren, zowel drijfvuil als skimmer :D . Helaas komen de crypto's wat los uit de bodem. Wil in deze dagen nog een extra plant halen om tussen de crypto's te zetten die er al staan, om als het ware een haagje te maken. Plant ik dan de andere wel weer vast, zijn nog niet aan het drijven dus zal wel even goed gaan. Moet ook wat grind bij, want de corydoras hebben toch het een en ander weggehaald. Paar foto's gemaakt tijdens het eten net en ook een filmpje. Vissen zijn net wat rustiger, eten normaal net als de hengeli's als een gek van het oppervlak. Was ik net te laat mee met het filmen, al doen sommige het nu ook nog wel een beetje.

Zie dat het glas best smerig is aan de onderste rand :sorry:

Hij is en blijft nieuwsgierig die ramirezi van mij
20170719_115756.jpg


Lekker grondelen op de achtergrond, met een voorbijschietende rathbuni. Niet hele scherpe foto's helaas
20170719_115801.jpg


En zelfs 1 van mijn L104 kwam tevoorschijn. Lastig te zien en ook wel een beetje zichbaar op de bovenste foto (mss zelf in het filmpje), maar blij dat iedereen leeft en het zo goed doet.
20170719_115824.jpg


En uiteraard afsluiten met een filmpje
 
Zijn beide zijkanten van je bak zwart geverfd of kun je een foto laten zien van de zijkant ?
Die Beaufortia Leverettii is wel een zeer druk en vinnig visje he.
 
Druk is ie zeker! Maar wel super leuk om naar te kijken. Wordt vooral druk als er eten in de bak wordt gedaan. Verder redelijk rustig, af en toe alleen wel supersnel over het glas schietend.
Deze bak heeft alleen de achterkant zwart, beide zijkanten kan ik gewoon nog doorkijken. Foto's net even gemaakt, heb mijn kamer alleen op de hoek van het huis waar de hele dag zon op staat dus flink wat weerspiegeling :sorry:

Aanzicht vanaf mijn bureau, kant waar ik dus het meeste doorkijk. Thermometer komt nog wat lager aan deze kant, zodat ik hem van de voorkant niet meer/nauwelijks zie
20170719_132619.jpg


En vanaf de andere kant. Wel open gelaten omdat je dat van de voorkant toch niet ziet, maar heb hier ook techniek zitten welke ik af en toe controleer. Net als een thermometer btw. Oppervlak is nog niet helemaal schoon van het voeren, normaal wel. Die rode rand is mijn pc met scherm en die loopt door in de ledstrip achter mijn bureau.. Zie ik nu :juggle:
20170719_132630.jpg
 

Terug
Bovenaan