Iemand al ervaring met de multimeter van HS Aqua?


Seabait

Well-known member
Lid geworden
11 december 2011
Berichten
34,289
Locatie
Middelburg
Zag laatst dit koffertje waarmee je de gewone druppeltests digitaal kan aflezen en lijkt me wel wat.
Is niet goedkoop en vraag me af of hier iemand al ervaring mee heeft?
 
Dus een apparaatje die de kleur voor je bepaald en aan de hand daarvan de waarde vermeldt?

~ Ivo
 
Watertesten - Aquacompleet


HS Teststrips 5 in 1 � HS Aqua watertesten voor het betrouwbaar en nauwkeurig
testen van uwaquaria of vijverwater. � 19,65 ... HS Multimeter Exact. � 150,00
aquacompleet.nl/96-watertesten

AP bestaat volgens mij niet meer???
 
De fotometer werkt met een teststrip, die de nodige reagentia voor de desbetreffende test bevat.

Lijkt mij best wel makkelijk, was het niet,dat je dan weer strippen bij moet kopen.

25 strippen voor 15 euro 1 test!!
25 strippen .... 15 euro 2e test. enz.
 
Ja maar ik heb het niet over de fotometer Bertus ;) dat is trouwens nog veeel duurder!
 
Dus eigenlijk is het enige dat dat ding je uit handen neemt het aflezen van de kleurenkaart? (en dus niet alle andere onnauwkeurigheden van het menselijk handelen: 5 milliliter, steeds even grote druppels, etc)

~ Ivo
 
Denk eerder ,stick in het water,dan in het apparaat doen.
Daarom steeds sticks bijkopen (25). van elke waarde.
 
Seabait zei:
Ja maar ik heb het niet over de fotometer Bertus ;) dat is trouwens nog veeel duurder!

De HS aqua Multimeter Exact is een zeer nauwkeurig en eenvoudig te bedienen fotometer om verschillende waterwaarden te meten.


De fotometer werkt met een teststrip, die de nodige reagentia voor de desbetreffende test bevat. Het apparaat is geschikt voor metingen van zoet- en zeewater. Voor zoet - en zeewater zijn verschillende testen te verkrijgen.
 
Mascha&Ivo zei:
Dus eigenlijk is het enige dat dat ding je uit handen neemt het aflezen van de kleurenkaart? (en dus niet alle andere onnauwkeurigheden van het menselijk handelen: 5 milliliter, steeds even grote druppels, etc)

~ Ivo

Ja daar komt het wel op neer idd.

Ze noemen het idd wel een fotometer,sorry Bertus ;)

Raar trouwens dat van die stripjes want in de koffer die ik gezien heb zaten normale druppltests.
 
Of zitten daar de stripjes in.
Moeten goed luchtdicht blijven, dat de strippen hun waarden behouden.
IK doe maar een gooi.
 
Nou weet ik het ook niet meer,misschien dat iemand die er ervaring mee heeft nog een reactie geeft en dan weten we het.
 
na het lezen hier vraag ik mij af of er niet een apparaat is waar je aquarium water in doet en alle gewenste waardes meteen aangeeft? of is dit nou weer een hele rare vraag.. lijkt mij wel ideaal iig..
 
Nee, waar zijn dan de mengdruppels voor 5-7 verschillende metingen?
Dat zijn die sticks
Niet Lezen, opzoeken en kijken.
Dan zie je het zelf.
 
Bertus zei:
De HS aqua Multimeter Exact is een zeer nauwkeurig en eenvoudig te bedienen fotometer om verschillende waterwaarden te meten.

Waaruit haal je die informatie ?(ervaring of overgeschreven?)
 
Is gewoon extinctie met de wet van lambert-beer. Heb zelf geen ervaring met t apparaat.
 
HS aqua Multimeter Exact is een zeer nauwkeurig en eenvoudig te bedienen fotometer om verschillende waterwaarden te meten.


De fotometer werkt met een teststrip, die de nodige reagentia voor de desbetreffende test bevat. Het apparaat is geschikt voor metingen van zoet- en zeewater. Voor zoet - en zeewater zijn verschillende testen te verkrijgen.



Aqua compleet.
Watertesten - Aquacompleet


HS Teststrips 5 in 1 � HS Aqua watertesten voor het betrouwbaar en nauwkeurig
testen van uwaquaria of vijverwater. � 19,65 ... HS Multimeter Exact. � 150,00
www.aquacompleet.nl/96-watertesten

Kijk bij testen.
Zijn losse strips.


En ja,van internet.
Als ik EENS in de rijke dagen bent,koop ik er 1. (over vijf en twintig jaar,denk ik)
 

Terug
Bovenaan