Kan iemand mij vertellen hoe deze mooie jongen heet.


Lid geworden
9 juli 2022
Berichten
22
Leeftijd
42
Kan iemand mij vertellen hoe deze mooie jongen heet.
Had m jong gekocht met t idee het een vrouwtje was.
Nu half jaartje later tja , overduidelijk een man. Maar welke? Please help
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220909-194113_Gallery.jpg
    Screenshot_20220909-194113_Gallery.jpg
    566.3 KB · Weergaven: 118
Hoe zie je bij deze of het een man is als ik het mag vragen?
 
Zoek hem bij afbeeldingen dan op.
 
Hey maffie strakjes ga jij mij hier nog eens als een handigerd besschouwen.
Deze vis kan toch ook nog eens uit een kruising tussen 2 soorten vandaan zijn gekomen.
Toch moest eerst een vrouwtje wezen, zou ik zeggen waarom dan, dit,mannetje, zou een heel mooi resultaat van een bastaardkruising kunnen zijn.
 
Echte regelrechte kennis over het malawimeer en de bewoners die heb ik bij Ad konings vandaan en natuurlijk ook door trial.
 
Kan iemand mij vertellen hoe deze mooie jongen heet.
Had m jong gekocht met t idee het een vrouwtje was.
Nu half jaartje later tja , overduidelijk een man. Maar welke? Please help
Ik zie hier met vrijwel 100% een kruising in. Het kleurpatroon van het lijf vind ik sterk overeen komen met A. Hansbaenschi en A. Stuartgranti Ngara. De vinnen is een mengelmoes, waarmee ik niet wil zeggen dat dit niet bij deze vis past. De irriserende blauwe streep aan de bovenkant van de rugvin loopt niet door tot bovenkant vin. Hij eindigt met een roodachtig streepje. Verder zijn de roodachtige tinten wat mat en mis ik de ei vlekken op de aarsvin.

Vandaar mijn benederatie van vrijwel 100% een kruising . Verder een pracht vis trouwens šŸ‘šŸ˜‰.

Gr. Ed
 
Ik zie hier met vrijwel 100% een kruising in. Het kleurpatroon van het lijf vind ik sterk overeen komen met A. Hansbaenschi en A. Stuartgranti Ngara. De vinnen is een mengelmoes, waarmee ik niet wil zeggen dat dit niet bij deze vis past. De irriserende blauwe streep aan de bovenkant van de rugvin loopt niet door tot bovenkant vin. Hij eindigt met een roodachtig streepje. Verder zijn de roodachtige tinten wat mat en mis ik de ei vlekken op de aarsvin.

Vandaar mijn benederatie van vrijwel 100% een kruising . Verder een pracht vis trouwens šŸ‘šŸ˜‰.

Gr. Ed
Dank je wel . Wat een kennis wouw.
Heb nu net boek nmmr 5 over malawi,s besteld . Maar komt nog niet bij jou kennis volgens mij.
Respect.
 
.
 

Bijlagen

  • 20221018_215820.jpg
    20221018_215820.jpg
    91.8 KB · Weergaven: 64
Hey als je ze alle 5 hebt.
Kun je inzien dat er overal continu nieuwe malawicichliden opduiken, er zit afgezien van een evolutionair oudere species weinig tussen dat nou echt zuiver zuiver is.
Het is een speciesflock weten we nog.
 

Heb nu 47 jonkies van hem

Leuk de jongen šŸ‘. Verschillende nesten of 1 nest? Zij kunnen je uiteindelijk nog meer gaan vertellen over zijn kruisingslijn (en natuurlijk ook die van de moeder). Ben benieuwd wat hun kleurpatronen gaan zijn. Met een maand of 2 a 3 kan je dit mogelijk al zien aan de eerste kleuren.
 
Hey als je ze alle 5 hebt.
Kun je inzien dat er overal continu nieuwe malawicichliden opduiken, er zit afgezien van een evolutionair oudere species weinig tussen dat nou echt zuiver zuiver is.
Het is een speciesflock weten we nog.
Het is niet zo dat er continue nieuwe soorten opduiken. Evolutie kost tijd! Er gaat meestal 10 tallen tot honderden jaren (en soms zelfs nog langer) overeen voordat er een nieuw soort levendsvatbaar genoeg is dat deze zijn lijn kan behouden in de natuur. Kruisingen zijn er zeker, maar komen minder voor in het wild dan dat de mens doet in zijn/haar kwekerijen of voor de hobby. Er zijn verder nog wel veel onbeschreven soorten vanuit het meer, aangeduid met "sp.". Hier zijn betreffende liefhebbers en wetenschappers nog volop mee bezig om deze onder te brengen in de juiste groep of soort. Dit vergt in ieder geval tijd. Dit even als extra info.
 
Omdat er oneindig nieuw spul uit verschijnt om voor de wetenschappers te determineren
 
Ook net binnen gekregen šŸ˜ŠšŸ˜Š
Heerlijk leesvoer dit
 

Bijlagen

  • 20221019_173116.jpg
    20221019_173116.jpg
    129.5 KB · Weergaven: 61
Leuk de jongen šŸ‘. Verschillende nesten of 1 nest? Zij kunnen je uiteindelijk nog meer gaan vertellen over zijn kruisingslijn (en natuurlijk ook die van de moeder). Ben benieuwd wat hun kleurpatronen gaan zijn. Met een maand of 2 a 3 kan je dit mogelijk al zien aan de eerste kleuren.
1 nest
 
Misschien een scaenochromis fryeri

Complete foto met de bek van deze vis zou iets meer duidelijkheid geven.
 
Misschien een scaenochromis fryeri

Complete foto met de bek van deze vis zou iets meer duidelijkheid geven.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220909-194113_Gallery.jpg
    Screenshot_20220909-194113_Gallery.jpg
    566.3 KB · Weergaven: 56
Zo zag die eruit toen ik m kocht. Toen was die cm of 6
 

Bijlagen

  • 20220411_120510.jpg
    20220411_120510.jpg
    135.8 KB · Weergaven: 63
Nu zo
 

Bijlagen

  • 20221019_201855.jpg
    20221019_201855.jpg
    84.7 KB · Weergaven: 63

Terug
Bovenaan