Maanvis doodziek


N

Nickey

Guest
Hallo allemaal,
M'n vader heeft een trofis colisa 1200 met 6 wildvang pterophyllum leopoldi .
Vanmorgen was er 1 heel ziek, ik moest weg en toen ik terugkwam zag ik dat gij rode kieuwen had gekregen en zn kleur helemaal kwijt was.
Hij is nu quarantaine met catappa blad, hij heeft een Zoutbad gehad en momenteel zit er ook een anti stress middel in het water (easy life filter medium)
Wat moeten we met hem doen?
Waterwaarden testen we zo maar ik en m'n vader zijn bijde kleurenblind dus we moeten even wachten op iemand anders.
Hier fotos;

1478346137985-1735985645.jpg
1478346177008570079806.jpg
1478346202855-1287992737.jpg


Wat kunnen we nog doen?
 
Ff een update
Waarschijjnlijk heeft het Zoutbad geholpen! zn kleuren zijn terug en er zit een heel heel e heel klein beetje meer beweging in!
20161105_142247.jpg
 
Goedemiddag Nickey,

Dit ziet er heel slecht uit. Je zou nog direct een kuurtje met Baktopur kunnen geven , luchtsteen erbij aan, maar ik ben bang dat het voor deze vis al te laat is en dat hij het niet gaat redden. Ik verwacht eigenlijk dat deze vis binnen een paar uur dood is. Maar , de wonderen zijn de wereld nog niet uit, en niet geschoten is altijd mis, zegt het spreekwoord.

Succes gewenst en hobbygroet,
Jos Hut
 
Goedemiddag Nickey,

Dit ziet er heel slecht uit. Je zou nog direct een kuurtje met Baktopur kunnen geven , luchtsteen erbij aan, maar ik ben bang dat het voor deze vis al te laat is en dat hij het niet gaat redden. Ik verwacht eigenlijk dat deze vis binnen een paar uur dood is. Maar , de wonderen zijn de wereld nog niet uit, en niet geschoten is altijd mis, zegt het spreekwoord.

Succes gewenst en hobbygroet,
Jos Hut



Bedankt, we stappen zo op de fiets naar de winkel. kijken wat ze hebben

@Loaches
Eerlijk gaat het wel een klein tikje beter. Hij hapt zelf naar lucht en zwemt zelf naar boven en naar beneden , dat was vanmorgen wel anders. Toen tolde hij de hele bak door...
147835726175769648120.jpg
 
Hierbij de laatste update... de maanvis is overleden .
Het keek wat beter te gaan maar nu is het over.
 
Niets bijzonders bij veel soorten cichliden: zodra er iets zichtbaar mis is, kun je vaak nauwelijks nog wat doen.
 
Dat is sneu, onze discus/maanvissenkenner had (jammer genoeg ditmaal) gelijk.
En ik had nog zo gezegd tegen de maanvis dat Jos geen gelijk mocht hebben!

Bedankt iedereen :) het was ook de kleinste van de 6 maar het is wel balen. dan doe je zo je best voor niks
 
Dat is erg jammer van je visje.

En ik had nog zo gezegd tegen de maanvis dat Jos geen gelijk mocht hebben!

Bedankt iedereen :) het was ook de kleinste van de 6 maar het is wel balen. dan doe je zo je best voor niks
Dat is nier waar, want je hebt denk ik wel een hele tijd de maanvis gehad. En je hebt hem dan ook een hele tijd gezond gehouden. ;)
 
Dat is erg jammer van je visje.


Dat is nier waar, want je hebt denk ik wel een hele tijd de maanvis gehad. En je hebt hem dan ook een hele tijd gezond gehouden. ;)

Daar heb je helemaal gelijk in :) hij heeft zn laatste weken iig niet in een winkel doorgebracht :)
 

Terug
Bovenaan