Opstart bak staat nu 2 weken, wat nu?


Misschien eerst een potje "geduld" halen?
 
Wat denk je over 3 baby ancistrusjes?
Persoonlijk zou ik er de voorkeur aan geven omdat je nu nog in de opstartfase bent met de bak zou ik zelf ook eerst de bak wat meer tijd geven met wat je nu al hebt. Meer kan altijd nog.

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Geleidelijk je visbestand opbouwen is altijd veruit het beste.
 
IMG_4043.jpeg

Is dit poep? Ligt er allemala na 1 dag?
 
Ja dat denk ik wel en welke bewoners kunnen dat doen? Ligt dat door de stroming op 1 plek of..............................?
 
Ja dat denk ik wel en welke bewoners kunnen dat doen? Ligt dat door de stroming op 1 plek of..............................?
Ligt wel merendeel op 1 plek ja, heb 5 guppys en 3 garnalen. Lijkt me veel poep haha
 
En zolang de bacterie cultuur niet op orde is, zal het blijven liggen.
Daarna wordt het verwerkt. En zie je het niet meer.
 
Ja dat denk ik wel en welke bewoners kunnen dat doen? Ligt dat door de stroming op 1 plek of..............................?
Kan het poep van de incistrus algeneter zijn? Hun poep lijkt erop, maar lijkt mij erg veel!
 
Voor de liefhebbers de garnalen in actie. Komende week (vierde) algen en waterwaarden aankijken. Wellicht 3 algenetertjes toevoegen en wat slakjes.
Ik moet je helaas mededelen dat je van deze garnalen geen jongen zult zien opgroeien. Dit is de Japonica Garnaal, van welke de jongen enkel in brak en zoutwater kunnen overleven. In zoetwater sterven ze binnen een week.
 
Ik moet je helaas mededelen dat je van deze garnalen geen jongen zult zien opgroeien. Dit is de Japonica Garnaal, van welke de jongen enkel in brak en zoutwater kunnen overleven. In zoetwater sterven ze binnen een week.
Ohh jammer, maar opzich geen probleem. Lossen de jonge zich vanzelf op in het water of moet ik hier wat mee?

Volgend weekend ga ik corydoras sterbai toevoegen!
 
Ohh jammer, maar opzich geen probleem. Lossen de jonge zich vanzelf op in het water of moet ik hier wat mee?

Volgend weekend ga ik corydoras sterbai toevoegen!
Dode larven van garnalen zijn voor je bak onschadelijk.
 
Bak staat nu 4 weken: 5 barbeeltjes toegevoegd.


Wil er uiteindelijk 10, dus nog een groepje van 5 erbij
 

Terug
Bovenaan