Verhuizen


J

Jordi89

Guest
Weet niet of dit bij waterchemie en onderhoud hoort maar ik vind ik het bij onderhoud horen :)

Ik ga verhuizen. Niet ver letterlijk 1 etage naar beneden.
Ik heb een rio 125 en zou deze graag ingericht willen verhuizen.

Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik zat zelf te denken om de helft van het aquarium water te bewaren en de rest er uit (tot een cm of 5 boven het zand). naar beneden tillen en op zijn plek zetten en dan met een tuinslang van boven naar beneden het aquairum in en dan de andere helft verswater.

Hebben mensen nog tips?
Is het dit eigenlijk wel een beetje te tillen met 2 man? er zit zo een 20/25 kg aan zand in plantn hout ect...

de bacterien in de filter moet het wel over leven toch? binnen uur is dat zeker wel gebuurt
 
Ik denk niet dat je het kan tillen. Vissen en water opvangen in specikuipen. Bak ledg maken. Verhuizen. Alles opbouwen helft water erin van aquarium. Denk dat dit de enige manier is. Denk dat de bak anders veels te zwaar is en kans op breken glas.
 
Zou toch het water tot de bodem eruit halen.
Hoe minder het geklots, de te makkelijker is hij omlaag te tillen.

Met een plank onder de bak, dat de bodem er niet uit zakt.(Kan ,he)!!
Met een kwartier moet hij beneden staan.
Vergis je niet in hewicht, loop je eenmaal, dan door gaan.

Dan komt het best goed.
 
Eventueel 2 speciekuipen verdieping lager zetten, lange tuinslang pakken en water aanzuigen
en de kuipen vullen.
Eventueel hier pompje op laten draaien en vervolgens de rio zo ver mogelijk leegmaken.
Je moet namelijk niet vergeten dat het gewicht dat in je rio blijft "hangt" aan vier kit randen, namelijk
gewicht van bodem met vulling die er in blijft!!
Vervolgens gebruik je het water uit je speciekuipen en vul je deze aan met vers water.

Grtz. Daan.
 

Terug
Bovenaan