‘Vliegjes’ op achterwand: schadelijk?


L

Lden

Guest
Goedemiddag,

Sinds circa een half jaar heb ik een aquarium met Crystal Red garnalen, een paar kardinaaltetra’s en slakken. De CRS populatie groeit erg snel en er zijn nauwelijks sterfgevallen waardoor ik het idee heb dat de bak prima draait.

Nu zag ik dat achter de achterwand een aantal zeer kleine bruine beestjes enorm snel bewegen, het lijkt wel alsof ze vliegen. Heeft iemand hier enige ervaring mee? Of weet iemand in hoeverre dit schadelijk is?

Groet,

Lden

7AD9D19C-6898-490B-A0F5-37522BD5B8F6.jpeg
948B68DB-0D0D-4345-A6A3-05FAC08508E1.jpeg
 
Dank voor je snelle reactie! Heb even gekeken en qua vorm lijken ze er inderdaad precies op, en ze hebben inderdaad die snelle, springerige manier van bewegen. Gelukkig zo te zien niet echt een probleem!

Heb jij er ervaringen mee?

Mja, ik heb ze ook wel nu en dan (in bakjes zonder vissen bvb).
Ze zijn onschadelijk dus ik laat ze zitten. Je kan eventueel wat minder voeren om een explosie te vermijden maar bij mij is het nog nooit uitgegroeid tot een probleem.
Bestrijdingsmiddelen zijn meestal niet echt garnaalsafe dus dat is niet aan te raden. Als het je echt stoort kan je het eventueel oplossen door (tijdelijk) visjes toe te voegen die er actief op jagen.
 
Mja, ik heb ze ook wel nu en dan (in bakjes zonder vissen bvb).
Ze zijn onschadelijk dus ik laat ze zitten. Je kan eventueel wat minder voeren om een explosie te vermijden maar bij mij is het nog nooit uitgegroeid tot een probleem.
Bestrijdingsmiddelen zijn meestal niet echt garnaalsafe dus dat is niet aan te raden. Als het je echt stoort kan je het eventueel oplossen door (tijdelijk) visjes toe te voegen die er actief op jagen.

Gelukkig! Ik zal inderdaad even rustig aan doen met voeren. Dank voor je advies, je hebt me gerust gesteld! Veel plezier met je aquaria!
 
Gelukkig! Ik zal inderdaad even rustig aan doen met voeren. Dank voor je advies, je hebt me gerust gesteld! Veel plezier met je aquaria!

Graag gedaan en bedankt! ;)
Jij ook veel plezier met je bak(ken)!
 

Terug
Bovenaan