1.20 meter Aquatlantis Horizon van H. P. (Hugop)


Staat er mooi fris bij Hugo en ben benieuwd hoe dit met de Micromix straks zal zijn.
 
Anders ik wel. Tot nu toe AIO van Gilles gebruikt. En ik ververs meer als aangegeven staat op de verpakking van AIO dat is mogelijk ook de oorzaak dat de Po4 van mijn wat lager is als bij andere gebruikers van de AIO.
Desalniettemin ben ik toch benieuwd hoe het met de micromix gaat straks.
 
@Madscan

Dat is een viejita gold denk ik,
Zo is hij niet aan mij verkocht. Maar goed ik vind het een mooie vis.
 
Anders ik wel. Tot nu toe AIO van Gilles gebruikt. En ik ververs meer als aangegeven staat op de verpakking van AIO dat is mogelijk ook de oorzaak dat de Po4 van mijn wat lager is als bij andere gebruikers van de AIO.
Desalniettemin ben ik toch benieuwd hoe het met de micromix gaat straks.

Ik zou niet in een keer overstappen Hugo en het een paar weken samen toevoegen en dan over op de Micromix. Zo kunnen de planten wat wennen aan de nieuwe voeding.
 
Ha John, Wat zou je doen?
3 weken half om half en dan over op de micromix?

Waar ik nog aan twijfel of ik op 20/2 ga doseren qua no3 en p04 of dat ik 30/3 aanhou.
 
Ik zou het 2 of 3 weken half om half doen denk ik Hugo. Vaak is 20/2 al voldoende hoor in een bak maar goed dan ga je dus de helft verversen en 10/1 toevoegen neem ik aan?
 
Ik ga elke week 50% water wisselen (Doe ik al jaren) en 20/2 doseren
 
:petjeaf:voor de mooi plaatjes
Sta er altijd weer versteld van hoe mooi sommige dit voor elkaar krijgen.
 
Hoi Jaap, dank voor het compliment.
Waar sta je specifiek versteld van? de foto's of de bak opzich?
 
Ik ga elke week 50% water wisselen (Doe ik al jaren) en 20/2 doseren

Prima hoor en van onze tipgever heb ik het advies gekregen om de dosering te volgen die op de zakjes en site staan;). En anders weet je me wel via de pb te vinden:D
 
ok, is dat een andere dosering als de 3,5 gram waar we het eerder over hadden? Heb er nog niet naar gekeken want moet eerst nog no3 en po4 bestellen
 
Hoi Jaap, dat mag ook wel met de apparatuur die sommingen gebruiken.
Om maar een voorbeeld te geven.
Ik fotografeer veel voor mn werk dus heb het wel een beetje onder de knie, en tevens gebruik ik apparatuur die menig mens niet heeft.
Camera met verwisselbare lenzen, statieven etc. Daar mogen dan ook wel mooie plaatjes uit komen :)
 
ok, is dat een andere dosering als de 3,5 gram waar we het eerder over hadden? Heb er nog niet naar gekeken want moet eerst nog no3 en po4 bestellen

Klopt meet hij gebruikt een soil en mengt daarom wat minder voeding.
 
Hoi Jaap, dank voor het compliment.
Waar sta je specifiek versteld van? de foto's of de bak opzich?
Zowel bak en inrichting als vissen zijn mooi
Bedoeld meer dat de foto´s zo helder en het is net of de vissen even poseren voor je :D
Bij mij gaan ze er soms als een haas vandoor en tja wat je zegt apparatuur doet ook een hoop:D:D
 
Tgrappige is dat deze foto's gemaakt zijn met de goedkope zogenaamde plastic fantastic lens van Nikon. 35mm 1.8 G
 
Tgrappige is dat deze foto's gemaakt zijn met de goedkope zogenaamde plastic fantastic lens van Nikon. 35mm 1.8 G
Die lens heb ik veel gebruikt op een D40.
Is gewoon een goed stuk glas heel erg licht sterk waarmee je ISO en sluitertijd omlaag kunnen waardoor je foto’s onbewogen en ruisvrij worden
 
inderdaad, ook wel eens foto's gemaakt met mn Macro lens 105 mm maar dan moet ik zover bij de bak vandaan gaan staan.
 

Terug
Bovenaan