1 co2 set op twee aquariums


A

axcellent

Guest
Zou het theoretisch mogelijk zijn om met ��n co2 set 2 aquariums te voorzien. Het gaat om een 180 liter aquarium en een nano bak van 30 liter. Staan 5 meter van elkaar af. Ik dacht zelf aan een t stukje plaatsen voor de diffuser van de 180 liter, of misschien beter v��r de bellenteller! En daarachter kan ik een simpel reduceerventiel plaatsen waardoor ik de bellen ook kan regelen in het kleine bakje. Hoef ik alleen een diffuser voor het kleine bakje te kopen.

Wat denken jullie?

Ik wil namelijk in het kleine bakje ook co2 d.m.v. een diffuser maar ik wil hier geen fles in de buurt hebben omdat hij in het zicht zou staan en de kosten die je bespaard zijn natuurlijk ook interessant.
 
het klinkt intressant, en theoretisch denk ik dat het kan, echter kiest gas dan niet de weg van de minste weerstand en gaat het alleen naar 1 van de 2 bakken?
 
Daar heb ik inderdaad ook over nagedacht maar daar dacht ik de volgende oplossing voor te hebben:

Stel je hebt in de ene bak 10 en in de andere bak 5 bellen nodig, dan wil ik gebruik maken van een regelventiel in beide slangen. Ik zet dan het ventiel op de fles zelf wat verder open dan die 15 bellen en dan kan ik met de regelventielen gaan knijpen.

Het schema is dan:

Hoofdventiel - magneetventiel - terugslagklep - splitter < regelventielen = bakken.

Wat denk je?
 
Fles-drukregelaar-Magneetventiel-splitter-naaldventiel 1 - terugslagklep - aquarium
naaldventiel 2 - terugslagklep - aquarium

Dat zou ik doen, je wilt namenlijk geen vocht in je naald ventiel.

Het zou dan gewoon moeten werken, mits je niet schakelt met een computer of iets.
 
het kan idd ik heb hier zelf een fles van 10 kilo co2 waarmee ik mijn 2 aquariums bemest ik heb er een splitter tussen gezet en daarmee kan je dan de hoeveelheid co2 regelen die je naar elk van je bakken wilt hebben
 
Het bevalt goed. Het werkt naar behoren. Die regelaars zijn moeilijk af te stellen maar eenmaal goed ingesteld werkt het goed.

10 kg? hoelang doe je daar wel niet mee :O
 
hallo wij hebben een vraagje.
wij willen ook onze co2 splitsen maar kregen het niet voor elkaar.
hebben jullie een foto hoe jullie het gedaan hebben en met welk merk splitter.

b.v.d. rocco en martine
 
rocmar zei:
hallo wij hebben een vraagje.
wij willen ook onze co2 splitsen maar kregen het niet voor elkaar.
hebben jullie een foto hoe jullie het gedaan hebben en met welk merk splitter.

b.v.d. rocco en martine

Is niet moeilijk hoor.
Als de 2 aquaria op hetzelfde tijdstip CO2 krijgen, zet je het na het magneetventiel. Op een ander tijdstip ervoor.


598853_0_82_co2_splitter_02.jpg


882333_0_82_co2_splitter.jpg
 

Terug
Bovenaan