Wat is er nieuw

1 meter Hillstream aquarium van Corydorasfan

Nog 1 stiphodon over en weer een paar zebra danio's minder, die rhinogobius zijn echt monsters geworden 😛. Ik ga ze denk ik wegdoen en er een wat vredelievender visje voor in de plaats neerzetten.

Mooie bak. :smitten: Mijn complimenten
Ben al een tijdje verliefd op die hillstreams. Hopelijk gaat het bij mij vlotter met Die Rhinogobius

Thanks 🙂. Ik heb 3 x Garra flavatra erbij gehaald, ik heb er nu dus 8 🙂. Het gaat nog goed met die warmte, het water is zo rond de 27-29 graden, gelukkig nog geen uitval. De kleppen staan open en ik heb de luchtslang weer op de grote pomp staan, hopen dat het goed blijft gaan.

Afspraak voor de verkoop van de Rhinogobius is gemaakt, ze komen in een bak met veel stroming 🙂. Ga denk ik hierna even rustig kijken naar een ander soortje wat niet mijn danio's opeet 😛. (Gastromyzon, stiphodon, Protomyzon, iets in die richting 😛.)

Nou afspraak gaat dus niet door omdat het te ver rijden is voor haar :juggle:. Maar goed, ik heb denk ik de vervanger al gevonden : een groepje Schistura vinciguerrae

Algenbakkie he 😛.

EWaR9-EbbdDvKdruT5zwm0IaGbr1JXwG.jpeg

Garra flavatra blijft toch mijn favoriete 'loach'. Je ziet ze altijd en ze zijn erg actief 🙂

Mooi hoor!
Helaas wel wat blauwalg maar had je zelf vast al gezien.

Schistura vinciguerrae = moooooooooooi en je bak ook

mooi man !
hoe raak je aan voldoende algen ?
uit een andere bak ofz ?

senne zei:
mooi man !
hoe raak je aan voldoende algen ?
uit een andere bak ofz ?

Volle bak licht erop zetten, verder een kwestie van geduld 😉

Na een hele tijd (vanaf mijn oude juwel rio 125) een hillstream gehad te hebben heb ik de bak wat veranderd. Het manifold stromingssysteem pje is eruit en ik heb zo'n 75 % water ververst (om van de blauwalg af te komen). Alle blauwalg eruit gezogen en er wat plantjes ingezet.

Planten zijn nu:
Vallisneria
Wat crypto soortjes
Echinodorus tenellus
Echinodorus Bleheri
en nog wat javavarens.

De garra's gaan natuurlijk niet weg 😛. Ze doen het tot nu toe prima zonder al de stroming. Het visbestand is (wordt) :

- 6/8 Garra flavatra (zijn niet zo makkelijk te tellen omdat ze zo snel zijn)
- koppeltje sleutelgatcichliden (hadden we nog zitten in de kweekstelling)
- groepje xiphophorus nezahualcoyotl (zie je niet zo vaak en kon ik gratis krijgen van een levendbarenden liefhebber)

Foto komt als het licht aan gaat 😛.

Stroming is nu dus enkel het filter. JBL e901, geeft nog best een flinke stroming.

Leuke vissen, ben benieuwd naar nieuwe foto's. Om algen bij te kweken, kan je ook gewoon enkele stenen in een bakje met water in de zon zetten. Dat deed ik vroeger voor mijn sewellia's.

Ik zie deze bak nu pas. Hij zag er als hillstream in ieder geval goed uit! Benieuwd naar de foto's met wat groen erin.

Vraagje over dat manifold systeem: maakte dit veel geluid? Ik heb er ook wel eens over gedacht maar de angst voor veel gebrom van de pompen hield me tegen.

lars. zei:
Ik zie deze bak nu pas. Hij zag er als hillstream in ieder geval goed uit! Benieuwd naar de foto's met wat groen erin.

Vraagje over dat manifold systeem: maakte dit veel geluid? Ik heb er ook wel eens over gedacht maar de angst voor veel gebrom van de pompen hield me tegen.

Ligt heel erg aan de pompen die je neemt. Mijn resun pompen maakten wel wat geluid, maar ik sliep 40 cm van de pompen af en ik ben er nooit wakker van geworden 😛.

Het gaat er bij mij vooral om of mijn vriendin het geluid vervelend vindt als ze gaat slapen. Zij is misschien iets kritischer 😉

/edit: maar er is niet per se vibratie tussen het pvc en de onderrruit van het aquarium begrijp ik?

Ik had een piepschuim plaat op de onderruit. Daarbovenop de het systeem en de bodem. Piepschuim is sowieso met stenen altijd wel handig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan