100L van Amber de Beer


A

Amber de Beer

Guest
Hallo, ik heb me een tijdje geleden voorgesteld en er werd me toen om foto's gevraagd van mijn aquarium (100L)Hier heb ik dit topic voor geopend en zal hier ook telkens foto's plaatsen van de vissen, als jullie dat leuk vinden? Zoja geef maar voorkeuren!

Ik heb behoorlijk gesnoeid in de bak voor ik de foto's nam. De vallisneria liet ik eerst groeien zodat die zich verspreide aan de oppervlakte, vonden de betta's erg prettig. Nu ik helaas geen betta's meer heb, vond ik het tijd om alles eens goed kort te maken. Van korte duur uiteraard, inmiddels zijn er alweer een paar centimeters bijgekomen!

332978amberdebeer_0_84_amberdebeer2.jpg

666722amberdebeer_0_84_amberdebeer3.jpg

952768amberdebeer_0_84_amberdebeer4.jpg

695569amberdebeer_0_84_amberdebeer5.jpg

498923amberdebeer_0_84_amberdebeer6.jpg

584369amberdebeer_0_84_amberdebeer7.jpg

Hier ook nog een foto van de helaas overleden halfmoon betta man die we hadden. Hij was hier nog niet helemaal volgroeid en zette ook zijn vinnen niet op, maar dit is de enige foto die ik heb geloof ik.
923873amberdebeer_0_84_amberdebeer1.jpg


Zal ook even het visbestand noemen:
2x zwaarddrager (man+vrouw)
5x gewone rouwtetra
2x sluierstaart rouwtetra
2x rode ancistrus (L144 met rode ogen)
1x shuberti
1x gewone danio
5x sluierstaartdanio
5x neontetra
5x kardinaaltetra
5x roodkopzalm
4x koperzalm
1x bijlzalm
 
Ziet er leuk uit.
Ben je nog van plan om wat aan je bestand te doen want is best wel druk.
Verder zou je er nog een achterwand aan kunnen plakken oogt het net iets beter :thumbs: .
 
Ah het is me gelukt met dat programma!
Weet niet of je mijn andere topic had gezien, maar daar gaat het erover dat ik veel sterfgevallen heb. De drukte zal dus helaas sowieso afnemen. Was bezig met over te gaan op andere soorten langzaamaan. Er gaat dus nog vanalles veranderen. Voorlopig komt er niks bij, zal het alleen nog afnemen. Als er dan weer ruimte is en alles weer op orde is wil ik in ieder geval de schooltjes die ik wil behouden uitbreiden. :thumbs:

Een achterwand, ik heb een tijdje een zwart karton erachter gehad maar deze viel steeds af. Heb jij misschien nog iets anders wat zou helpen? (ik zag toen dat door een zwarte achtergrond de vissen en planten veel mooier uitkwamen dus zou het graag willen)
 
Je kan de achterste wand bijvoorbeeld zwart schilderen langs de buitenkant..
 
Amber de Beer zei:
Ah het is me gelukt met dat programma!
:thumbs:

Is dat Vallniseria achter in, wat kort geknipt is? Deze moet je niet zo snoeien, wordt enkel maar lelijker. Vallniseria moet je "pellen" om de lange bladeren weg te halen.

Je kan met zwart schoolbordverf de buitenkant schilderen.
 
Dit willen mijn ouders niet, omdat we het er niet meer vanaf kunnen halen dan ;-)
 
Ja die sprieten zijn de vallisneria. Met pellen neem ik aan dat je bedoel de grote geheel verwijderen? Er waren namelijk maar enkele kleine en er zou dan dus niet veel overblijven
 
Amber de Beer zei:
Dit willen mijn ouders niet, omdat we het er niet meer vanaf kunnen halen dan ;-)
Kan je prima eraf halen schoolbordverf. Andere verf zal minder makkelijk gaan.

Inderdaad een blad in zijn geheel verwijderen, door te pellen.
 
Ja ik heb ook plakfolie op 2 bakken werkt goed hoor en zo te verwijderen maar heb je wel ff tijd voor nodig en iemand die het goed kan.
Nee had je andere topic niet gezien vervelend van de vissen.
 
Die raamfolie is misschien wel een idee, bedankT! Zal het eens voorstellen
 
Zodra ze weer te groot worden zal ik de volgende keer pellen. Dit keer had ik veel te lang gewacht en zoals ik al zei zou er haast niks overblijven als ik alles wat te lang was weg zou halen ;-)
 
Ik heb Melkwitte plakfolie (zie link) en dat bevalt me nog steeds..als er planten voorstaan...valt dat toch ook niet zo erg meer op....ook heb ik een 60 liter bak beplakt met zwarte folie...maar dat gaf mij meer problemen i.v.m luchtbelletjes.....en ja...ik heb een sopje gebruikt :)
Folie is qua kosten niet zo heel erg duur...dus het proberen waard (Praxis heeft genoeg keuze)

suc6
 
Prijzen die ik op internet zie zijn inderdaad erg goedkoop, mocht het naderhand niks zijn kan ik het eraf halen en weggooien. Het is wel dat er niet veel plaats achter het aquarium is waardoor het denk ik te moeilijk word. Anders nog maar eens zwart karton proberen.
 
Ja je moet wel genoeg ruimte hebben anders komt het helemaal niet goed,bij mij vallen de bubbeltjes niet echt op als t water erin zit.
Maar dan kan je denk beter een pooster van bijv juwel nemen plak je er zo achter.
 
2x zwaarddrager (man+vrouw) Daar is dit bakje te klein voor.
5x gewone rouwtetra
2x sluierstaart rouwtetra
2x rode ancistrus (L144 met rode ogen)
1x shuberti
1x gewone danio Gewone danio?! Welke soort?
5x sluierstaartdanio Welke soort danio?
5x neontetra Neon tetra moet koeler worden gehouden dan de kardinaaltetra
5x kardinaaltetra
5x roodkopzalm Passen niet in dit aquarium. Minimaal een meter, liefst groter. Zijn actieve zwemmers
4x koperzalm
1x bijlzalm

Ik zou als ik jou was je bestand op orde maken. Je zou je zwaardragers in kunnen ruilen voor platy's en je rouwtetra's ruimen dan de platy jonkies op voor als het teveel wordt.

Zoiets zou dan wel kunnen :
7 x rouwtetra
5 x 'koraal' platy (Blijven kleiner dan andere platy's. Zijn rood)
2 x ancistrus

Je zou dan nog een bodembewoner erbij kunnen zoeken (garnalen bijvoorbeeld?)


Je zal zien, als je bestand op orde is ziet het er beter uit ;). Gewoon even kijken wat je wil houden ;)
 
Je hebt het al gezien corydorasfan
 
Ik zag het net ja, heb mijn bericht al aangepast ;).


@Amber

Ik zou ook een beter filter kopen, dit binnenfiltertje is nou niet het beste. Een extern filter zie je ook minder. Jbl of Eheim zijn toch wel de meest gangbare merken.
 
Ik vind zwaardragers ontzettend mooi, wist niet dat mijn bak eigenlijk te klein is... :(
De gewone danio is al erg oud dus weet ik helaas de naam noet meer van. De sluierstaart danio's werden verkocht als sluierstaart danio's, wel met een Latijnse naam maar die kan ik niet goed onthouden. Zal foto's maken!

Ik wil absoluut geen levendbarende vissen meer, het zwaarddrager mannetje is een sluierstaart en zou als het goed is niet kunnen bevruchten.
Ik wil overgaan op kardinalen ipv neons. Heb ze op het moment op 24 graden zitten en dit zou voor alles binnen de minimale en maximale temperatuur zitten (?)

Jammer dat die roodkopzalmen eigenlijk groter moeten zitten, zijn grappige diertjes... :(

Ik wil het liever bij vissen houden en geen garnalen toevoegen, vind ik niks aan ;-)

Als ik weer plaats heb en zeker weet dat alles weer op orde is wil ik weer betta's toevoegen. Het bestand moet daar dus op afgestemd worden.
 
Een externfilter laat ik even voor de toekomst. Moet me hier nog in verdiepen en aangezien ik redelijk onverwacht vrij hoge kosten met mijn paard nu heb, ook nog geld over wil houden voor een eventueel medicijn als dat er is voor in mijn aquarium, komt een externfilter nu even niet uit. Dat die veel beter er fijner zijn begrijp ik, mijn ouders hebben destijds die keuzes gemaakt.
 
Hierbij foto's van de danio's:
186879amberdebeer_0_84_wp_20150102_003.jpg

966633amberdebeer_0_84_wp_20150102_011.jpg

327446amberdebeer_0_84_wp_20150102_018.jpg

268336amberdebeer_0_84_wp_20150102_028.jpg

863751amberdebeer_0_84_wp_20150102_029.jpg


De geel/oranje is de "gewone". De donkere zijn die wat verkocht zijn als sluierstaart danio's. Ze waren behoorlijk snel dus was moeilijk ze beter op de foto te krijgen. Hoop dat jullie zo beter weten wat om wat voor vissen het gaat ;)
 
Dit is vgm de chinese danio weet zo goed als zeker.
 
Ok� weet ik dat ook! Allemaal?
 
Ok� ik vind ze erg leuk uitzien! :)
 
Je probeert het goed te doen/maken. Je kunt niet alles ineens hoor haha. Zal echt wel goedkomen :thumbs:
 
Ik wil op z'n minst proberen de fouten waar ik iets aan kan doen weer recht te zetten! Daarom ben ik ook hier op het forum, om van jullie te leren
 

Terug
Bovenaan