Wat is er nieuw

100x40x30 aquarium visbestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jorre
  • Startdatum Startdatum
J

Jorre

Guest
Hello,

ik heb wat raad nodig over de samenstelling van mijn aquarium (eventueel nieuwe vissen of gewoon terug alles aanvullen)

visbestand:

2x kuhlii
2x ancistrus dolichopterus
5x corydoras sterbai
8x neon tetra
19x rasbora espeii
2x colisa lalia (vrouwtjes de 2 mannetjes zijn gestorven)

inrichting:
- fijne zandbodem
- hol stuk hout
- steen met een gat in
- wat drijfplantjes
- redelijk wat rand plantjes

foto volgt nog

temperatuur op 26�
nooit problemen met waterwaardes
regelmatige verversing en AquaLife

Ik heb deze samenstelling nu al een tijdje en aangezien er nog redelijk wat vrije zwemruimte in het aquarium is/lijkt ben ik wat aan het brainstormen over de volgende stap.

mogelijkheden:
- gewoon terug mannetjes colisa lalia kopen. Ik had de natuurlijke kleur zou het mogelijk zijn om eventueel de colisa lalia cobalt te kopen met de vrouwtjes die er nog inzitten?

- of en andere 'grotere' vis iemand voorstellen? (had al aan een dwergcichlide gedacht maar zijn nogal agressief in bepaalde periodes, moet ik de inrichting grondig aanpassen en de corydoras die daar ook beneden rondhangen...

- indien het terug een colisa lalia wordt zou ik de school neon tetra kunnen vergroten tot 15/20 of een andere soort scholenvis starten 10 middenste laag (ik weet dat een grotere school neon tertas ipv een nieuwe soort het slimste zou zijn maar ik heb ze al lang en wil misschien eens iets nieuw)

- indien het een dwergcichlide wordt heb ik niets in de bovenste laag zwemmen dus misschien dan een scholenvis voor daar?

alvast bedankt!

Je hebt al twee soorten scholenvisjes, dus die zou ik niet meer uitbreiden.
Misschien de Kuhli's, want ze leven graag met meerdere soortgenoten. Een Lalia-man kan er wrs ook bij en de kleur maakt niet uit voor je dames.
Aqualife ed is niet nodig en je temperatuur van 26 graden is vrij hoog, zo'n 22 is genoeg..

Ik zou het bij 1 man colisa lalia houden, aangezien 2 niet altijd goed gaat (lees: vaak niet). Geeft ook meer rust voor de dames omdat hij ze om en om op zal jagen. Ik zou niet onder de 25 graden gaan aangezien je dan onder de minimum temperatuur voor sterbai komt. Ook je ancistrussen doen het beter bij 25 dan bij 22. Tevens prima temperatuur voor de goeramies. Van de andere vissen heb ik weinig verstand 🙂.. Let wel op de stroming. Goeramies houden hier niet van, maar je meervallen dan weer wel.

Succes!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan