Wat is er nieuw

100x40x40 gezelschapsbak van Joshua1302

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joshua1302
  • Startdatum Startdatum
is inderdaad erg mooi geworden

Dank jullie beiden voor de complimenten. In het echt ziet het er wat minder mooi uit als op de foto. Daar ga ik komende week aan werken in de hoop het wat mooier te maken.

En weer heeft er een garnaal gejongd. Ik zag er net twee wegschieten.

Joshua1302 zei:
Verder wil ik (meer voor mezelf) om de zoveel tijd hier in ��n post overzichtjes gaan plaatsen, onder elkaar, zodat ik kan zien hoe mijn bak verandert en hoe alles groeit.

Smoesjes,dat kan ook in een apart mapje op je pc hoor! 😀
Is toch leuk om het te delen met ons,mooi om zo te volgen en staat er super bij! 😉

Mooie bak hoor.
Ik ben ook wel benieuwd naar nieuwe foto's.

Dank je seabait!

En deesje, om nou elke dag een overzichtfoto te plaatsen is ook weer een beetje overdreven h�... 🙂 😉

Gisteren zijn, veel eerder als verwacht, mijn gold striped cories binnen gekomen. Prachtige beestjes al zeg ik het zelf. Ze vertonen nu nog het typische stress gedrag van cories in een nieuwe omgeving, maar dat komt vanzelf wel goed, heb ik hier gelezen. Ook zijn ze nog wat magertjes in mijn ogen, maar even flink voeren en dan zien er wat mooier uit. Er zit er maar eentje tussen die nog niet op kleur is, de rest ziet er best goed uit vind ik zelf.

715398_0_82_dsc02605.jpg

871353_0_82_dsc02601.jpg

Zo direct ga ik aan de gang met een kleine herinrichting. Foto's volgen!

Even een kleine herinrichting gedaan.

533393_0_82_dsc02606.jpg

De Ceratopteris thalictroides heeft plaats gemaakt voor de Echinodorus en op zijn plek staat dan weer de Althernanthera. Het Belgisch groen heb ik een beetje gesnoeid, want die begon zowat heel de bak over te nemen. De Braziliaanse klimop, daarvan stond er nog wat achter het Belgisch groen, die hen ik naar linksvoor gehaald. In het midden is het wat leger allemaal, maar dat is een bewuste keuze. Binnenkort wil ik een mooie klein blijvende Anubias op het hout binden.

Laat maar weten wat jullie er van vinden!

Wauw je bak staat er mooi bij hoor!
Je planten zijn nogsteeds zo mooi vol.

Dank je. Die volle planten zijn volgens mij geheel te wijten aan de klei kegeltjes die in de bodem zitten. Morgen gaan we op een ware roadtrip naar de Rifwachter in Hilversum en ga ik nog een plantje voor de middenzone en een mooie klein blijvende anubias scoren hoop ik.

aaw wat een cuties, idd lekker verwennen dan komt het allemaal wel goed,
worden ze lekker rond enzo.

net een echt paadje zo in de midden

Bedankt An. Maar jouw bak mag er ook wezen hoor!

Zojuist zijn we bij de Rifwacher geweest en daar heb ik een mooie mini anubias gekocht en die heeft een mooi plekje gekregen op het grote stuk hout tussen de echinodorus en cryptocorine en geeft een mooi contrast met de grovere bladeren van de echi en de crypto. De dieptewerking begint er nu wel te komen vind ik zelf.

Ik was nog op zoek naar een leuk visje voor de midden-bovenlaag en dat zijn 22 lichtoogjes geworden. Ben erg blij mee en ze kleuren mooi tegen de zwarte achterkant.

Ik zie daar rechts in de hoek zo'n voeder 'gevalletje', ik weet niet hoe je dat noemt.
Werkt dat een beetje? Hebben de vissen door hoe het 'werkt'?

Nee eigenlijk snappen ze er geen reet van haha. Ben ze wel aan het "trainen" door ze met ��n worm aan de pincet richting het voerbakje te leiden... Dat lukt nog niet echt.

Om even terug te komen op wat ik zei over het voerbakje; volgens mij is het niet de bedoeling dat de vissen de tubifex uit het bakje gaan eten. Ik zie regelmatig een worm zich door het bakje heen duwen en dan graaft het zich in. De cories gaan ze dan uitgraven. Het bevorderd dus het natuurlijke gedrag van de visjes.

Ik denk dat ik het voer er dan maar gewoon in blijf strooien ^_^

Mooi hoor

Ik kwam vandaag thuis van werk en zag tussen de wortels van de Braziliaanse klimop een dode otocinclus liggen. Echt balen. Super kut zelfs. Heb het beestje even aan gekeken maar zag er niks geks aan dus ik heb hem aan de schildpadden gegeven. Die waren er blij mee. Ik niet echt...

Zou het misschien zo kunnen zijn dat hij verstrikt is geraakt in de wortels en zo geen zuurstof meer kreeg? Morgen even water testen dan maar.

Tijd voor overzicht van het hele proces. Ik heb wat gesnoeid en is er wel een verschil te zien, dus ik post er een aantal.

375848_0_82_dsc02489.jpg

672197_0_82_dsc02518.jpg

978383_0_82_dsc02530.jpg

826239_0_82_dsc02591.jpg

942557_0_82_dsc02606.jpg

712327_0_82_dsc02638.jpg

729727_0_82_dsc02689.jpg

Persoonlijk vind ik het heel erg leuk om dit zo te zien. Zou het ook graag van andere mensen zien!

Ziet er leuk uit idd, missien nog een rode lotus ergens bij et linker stuk hout.? vind ik altijd wel mooeie planten😀

dat is idd leuk om te zien

mooi hoor

Je hebt echt een hele mooi bak, schitterend ingericht, echt heel mooi!

Bedankt voor de complimenten mensen!

@ hein

Er staat al een lotus in, alleen wil die nog niet echt groeien en dat heeft te maken met de wormen kuur die ik erin heb gehad.

Ziet er geweldig uit !

Mooi hoor !!

Bedankt voor de complimenten.

Binnenkort een grote update, want er is heel wat verandert en helaas heb ik vijf dode garnalen gehad wat, denk ik, te wijten is aan het warme weer... E�n exemplaar heeft het voor elkaar gekregen om de bak uit te klimmen en is op de rand blijven liggen en uitgedroogd. De schildpadden zijn er erg blij mee, maar ik niet...

Je hebt een prachtig aquarium 🙂
Lekker beplant.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan