Wat is er nieuw

100x44x70 Diamant gourami of paradijsvissen met?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zap
  • Startdatum Startdatum
Z

Zap

Guest
Wie weet er een leuke bijvis voor een groep gourami's. Het worden of diamant of paradijsvissen

Geen idee, maar ik vind die paradijsvissen wel mooi!

1 meter is war aan de kleine kant voor diamantgoeramis.
Paradijsvissen zijn subtropisch, daar kun je dus beter alleen maar subtropische vissen bij houden.
Je zou dan kunnen nemen, deze zijn ook allemaal subtropisch:

Bovenin:
? X paradijsvis

Middenin:
? X Chinese danio/Rasbora galaxy

Onderin:
? X Dario dario/Badis badis

Overal:
? X otocinclus

Dan zul je daar al gouw aan de koeling moeten vrees ik

remcovoortman zei:
Paradijsvissen zijn subtropisch, daar kun je dus beter alleen maar subtropische vissen bij houden.
Je zou dan kunnen nemen, deze zijn ook allemaal subtropisch:

Remco, hier is alles tropisch....zelfs de paradijsvissen zitten hier op minimaal 28 graden.

Daarnaast vindt ik 250/300 liter voor een drietal diamanten niet echt weinig hoor.

MauriceM zei:
Dan zul je daar al gouw aan de koeling moeten vrees ik

😀 ik kweek buiten in 90L tonnen paradijsvissen.
Die bakken staan de halve dag in de volle zon...water temp kan oplopen tot zo'n 34 graden. Vissen zijn niet agressief (per ton combi van 2 vr 1 man en nog wat poecilia's tegen de muggen, dit gaat al heeeeeel lang goed)

Ben dus niet zo bang dat ze "te warm" zitten.

Kegelvlekjes / rasbora's kan ik zelf wel verzinnen, niemand een suggestie waar ik zelf niet aan heb gedacht?

oreichthys cosuatis

gr Peter

Die blijft toch erg klein?

Oreichthys sp. �High fin�

Wordt wel een cm of 4-5 dus moet wel kunnen.

gr Peter

Ok thx, heb ze inmiddels gegoogled, ben bang dat ze hier niet te krijgen zijn. Wel een leuk visje.

Over welke goerami's gaat het hier? Diamantgoerami's (Trichopodus leeri)?
Da's toch best belangrijk om bijvissen te kunnen bedenken .....

Daarnaast een meer algemene opmerking.
Ik geloof best dat de paradijsvissen het bij jou goed doen. Maar in principe zijn de omstandigheden bij jou niet ideaal voor deze vissen. Het kan best een hele poos goed gaan, maar dat betekent nog niet dat je je vissen de best mogelijke omstandigheden biedt. En er zal volgens mij bijna zeker een moment komen waarop het mis gaat.

Beide soorten staan niet bekend als agressief. Diamantgoerami's zijn wel wat rustiger dan paradijsvissen.
Bij paradijsvissen kun je dus het best ietwat brutale subtropische vissen zoeken, bij diamantgoerami's rustige tropische visjes.
Voorbeeldje: bij de Macropodis zou je prima Trigonostigma espei kunnen houden, bij de Trichopodus liever T. hengeli of T. heteromorpha. Alledrie heel aardige visjes, trouwens.

Inmiddels wat verder.

Combinatie met Paradijsvis gaat het worden. Ben dus op zoek naar streek gerelateerd/voorkomende bijvissen...

Wie helpt?

P.s.:graag niet te "moeilijk verkrijgbare" vissen, aanbod is hier zeer beperkt..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan